Sunday 17 February 2008

weekend dan kerja..

sejak sabtu dan hari ini, aku pi tolong lina buat keje kt opis dia (qs firm) kt damansara.. dan 2-2 hari ni kitorg blk pah 12 tgh malam..

hari sabtu, kami sempat makan2 kt uptown.. dkt je pon sbnarnya.. pahtu kawan lina ajak makan askrem secara percuma kt Baskin Robbins... woh.. mesti la nak.. tak penah mkn pon askrem mahal tu.. maka, dapatlah kami sorang 1 scoop yg sebenarnya berharga rm 5 lebih bagi setiap scoop.. hehe..


amek 2 perasa.. tamakk..

aku buat kerja kira structure kuarters kelas G.. dah almost 2 bulan tak buat taking off, so, terhegeh2 macam penagih gak la.. hehehehehe..


bahan-bahan utama dalam membuat taking-off..

pahtu, aku jumpa 1 alat ni kt meja blkg aku.. (tak ingat plak dah nama dia.. sila bgtau wahai lina).. mula2, aku ingat kanta.. aku pon tanya la lina.. rupanya, alat ni bleh wat squaring dgn mudah..


apa ke nama geli mat ni..

caranya mudah je.. cuma plot point bucu2 kt drawing, tak smpai 5 saat, dah siap.. nak carik area, girth, volume, sume bleh.. kalo buat finishes, floor area siap ngan length skirting dia bleh bgtau.. lg 1, curved pon dia bleh measure.. pehhhhh...


input di sini.. plot kt kanta tu..



output di skrin itu..

owh.. giller.. hebat!!... (batak sungguh aku.. hahaha..)
apsal kt itm dulu takde mende ni..?
kalau tak mesti aku dpt 1st class honours dah.. ekekekeke..


minah ni plak adalah buruh kasar cum jurumakan berdaftar..
sebok je bergambo.. isk..isk..

sok kerja.. kemalasannya gue..

>> selamat bekerja wahai angah dan masitah pada esok hari.. fighting!

No comments: