Thursday 21 February 2008

jalan2 carik pasal..

merujuk kepada minit mesyuarat ahli mesyuarat tingkap yg diadakan di seksyen 24, shahalam tatkala dihidangkan makanan yang lazat lagi berpatutan, satu rombongan meminang membuang masa dan wang ringgit akan diadakan pada 1 dan 2 mac ini..

tempat yang dicadangkan adalah tempat yg sejuk beku lagi dingin seperti salju.. (nmpk gayanya, tak mandi la aku nanti..).. dan tak semena2 aku plak yg kena buat research pasal trip ni.. nak info eh? nah, hamekk.. ekeke..


Fraser's Hill..

apa yg bleh dibuat kt sana? meh baca ayat omputih yg aku copy paste ni..

  • Nature walk with nature guide <-- konon2 laa..
  • Bird watching <-- taman alam pon ada ni wei.. hahaha..
  • Golfing at Fraser's Hill Golf Course <-- jgn lupa bawak set golf masing2 yg waktu kita main dulu tu..
  • Boating and fishing at the lake <-- pancing jgn lupa gak..
  • Jungle walk in the numerous jungle trails <-- pastikan tadak rimau..
  • Conferences seminars, staff meetings and courses <-- mesyuarat SnAC pon bleh buat gak kt sini..
  • Picnics <-- bawak tikar utk golek2..
  • Tennis <-- mass, kena bawak raket kita ni..
  • Nature education at the Nature Education Centre <-- camner tuh?
  • Whitewater rafting <-- sila beli lifejacket bagi yg tak reti berenang..
  • Archery at the paddock <-- ha.. menarik ni..
  • Company's outing with outdoor activities in cool <-- takdak kaitan ni..
  • Mountain biking <-- untuk melenguhkan kaki..
  • Horse riding <-- sapa2 teringin, bleh aa naik..
  • Squash <-- tak layang..

accommodation plak.. ni yg paling murah aku dapat search.. kt Puncak Inn..

  • Economy double with hot shower - RM55 nett
  • Standard double with hot shower - RM66 nett
  • Deluxe double with hot shower and TV - RM77 nett
  • Family/Triple - RM88 nett
  • Extra Bed - RM20 nett

sbb murah sgt, aku rasa cam aneh plak.. mebi sbb rupa dia cam horror sket.. korang tgk je la sendiri kt link dia kt atas tu.. tp kalo korang tak kesah, aku on je.. hahahaha..

ataupon, Jelai Highland Resort ni.. nmpk cam cantek sket.. rate weekend dia (termasuk breakfast untuk 2 org.. aku la salah-sorang tu.. haha..) camni plak..

  • Standard room (2 single beds)- RM110 nett
  • Deluxe room (1 queen bed)- RM130 nett
  • Family room (1 queen bed, 1 single bed) - RM180 nett
  • Extra Bed - RM30 nett

so, amacam? pilih2.. nak yg RM 500/night pon ada.. siap duit je la..

sapa2 yg biasa g bukit fraser tu, bgtau la sket apa yg ada kt situ, bes ke idak, berbaloi ke tak, menarik ke tidak.. dan sewaktu dgnnya.. okey..?

>> sok aku cuba carik tempat menarik lain plak utk dicompare.. korang bayar fees kt aku 15% dah la utk buat research.. hehe..

No comments: