Wednesday 27 February 2008

minuman berkhasiat..

pernahkah anda terfikir, air milo yg panas yg mampu melecurkan trakea dan saluran esofagus (btoi ke terms aku guna ni?) buleh menjadi sejuk dalam masa tak smpai 15 minit.. dan semestinya ia berlaku bukan di negara 4 musim atau di rumah iklim 4 musim kt bukit cerakah tu..

ini bukan cerita tipu.. ia cerita benarrrrrrrrrrrrr... tiada yg tidak benar melainkan yang benar belaka.. (sore hantu ngilai sebagai background sound..~~)

ni cerita kt ofis aku.. (ofis lagi.. nak muntah dah crita hal ofis..)

ceritanya bermula begini.. (lagu2 kitaro plak berkumandang)
tea lady biasa menghidangkan minuman pada jam 8.25 - 8.30 pagi.. of kos aku masuk ngam2 8.30 atau lebih.. ahaks..

pada suatu hari yg hening, sampai je opis, aku buat kerja dgn rajin dan saksama.. pahtu baru teringat mug berisi milo tu.. lantas aku teguk 'beliau' jam 9.00 pagi.. dah macam milo ais.. spoil sungguh.. pahtu, untuk kepastian, aku pi la toilet sambil jenguk kt luar tingkap toilet..

"ooo... aku kt KL lagi rupanya.. ingatkan ofis dah berganjak ke kutub utara td.."

sejuk tahap gaban tul opis ni.. gaban pon tak sejuk camni..

skrg ni aku bela kaktus yg rupa macam anggur.. bawah tu gambar 'cik angtus' (anggur kaktus) tu.. nak describe pon tak reti.. tgk je la.. rupa dia cam anggur kann.. kakak aku beli kt cameroon haritu.. harap2 serasi dan gembira la dia dgn suasana 'cameroon celop' ni..

cik Angtus dan rakan baru beliau, encik kelendar..

agak2 lapar, aku makan je la kaktus ni.. macam sedap je tgk..

ewahh.. ewahh..
>> 4 cawan milo sehari.. 2 kali tealady buat.. 2 kali aku buat.. tak lama lg jadi budak milo.. :P

No comments: