Monday 31 March 2008

hari bizi sedunia..

pagi..

ada kursus yang tah apa benefit dia kt aku pon xtau.. yg aku paham, dia pasal mcm mana nk tingkatkan prestasi atau performance kampeni.. penceramah bes.. dato' dr lagi tuh.. i'm sure dia lecturer saudara hamka sbb dia kata dia lecturer dokter nate kt UPM.. he spoke in english but klate version.. buat aku teringat kt encik rahasnan masa kt itm dulu.. tp cik nan nye slang lg aku payah nak paham.. aku prefer dia kecek klate dalam bahasa melayu dari english klate.. hahaha..

aku join kursus ni sbb HR email kt aku suh g.. compulsory katanya.. masa las session course tu, pihak mgmt suh isi 1 slip.. katanya untuk cabutan bertuah.. nak tau dapat apa kalo bertuah? percutian 3 hari 2 malam kt Clubmed kuantan.. amacam? rasa nak g kursus lagi tak? hahaha..

time tu secara spontan aku ngan sorg lg member ter'uuuuuuu..'kan secara serentak.. pahtu masing2 pandang kitorang.. haha.. malu tahap gaban.. gua batak sket la.. 1st time g kursus ada cabutan bertuah tiket percutian.. hahahaha..

tgh hari..

balik dari course, akak seketeri kata, bos kata takyah pi pon tak pa kursus tu sbb ada keja bos aku kena buat & kena submit harini sbb sok dia nak pi miting kt johor 2 hari.. ceh, kalo ckp awai2, aku tak pi pon course tu.. buat letih aku menguap jer.. hehe..

2 petang..

aku buat keja bos tu.. pahtu konsultan salah kira plak dah.. call depa, tadak plak person in-charge tu. so, aku ragging assistant dia kira balik..

4 petang..

aku ada miting utk program training plak. tp aku x cakap kt bos lg.. cuak.. sbb keja dia tak siap lg.. tepon konsultan tanya hasil kiraan dia. sukses.. tp dh kul 4.. sambil cuak2 ayam, aku inform kt bos ckp ada miting lain.. bos cakap, bila aku nk submit kerja dia.. aku ckp, nanti aku naik balik.. huh.. seb baik bos kasik pi..

4.10 petang..

aku smpai kt bilik miting.. jumpa kawan setraining.. masing2 sembang tak hengat.. macam 10 taun tak jumpa.. padahal hari2 beremail seramai 12 orang tu.. skrg dah 13 orang..

miting ngan HR berkisarkan masalah trainees la.. benda 1st di highlight.. BONUS.. hahaha... tanpa segan-silu, HR kata, NO BONUS in this year.. jadi, kepada semua, jangan gatai nak suh aku belanja ka apa aaaa.. hahaha..

5 petang..

aku 'lari' sat dari miting sbb nak submit kerja kt bos.. siap gak akhirnya.. masuk bilik miting, ada kata aku p jamban.. ahh.. lantak la.. janji aku tak kena maki ngan bos.. ahaks..

6.10 petang..

miting abih.. aku blk ngadap jem kt federal highway.. huh..

6.50 petang..

smpai rumah.. on pc..

8.30 malam..

aku pi bayar kusi urut letrik yg bleh urut dari kepala smpai kaki.. pahni sihat la aku yg sedia sehat ni.. sapa nak cuba, bleh la tes ngan bayaran yg akan ditetapkan mengikut sukahati aku.. owh.. terbisnes plak aku.. hehehe..

sekian la diari untuk harini..

>> selasa rabu bos takdak = rilek.. hehehe..

No comments: