Tuesday 25 September 2007

Ramadhan : edisi berbuka posa..

Hm.. apa yg dapat dilihat masa berbuka posa..? macam-macam.. dari segi juadah, environment, gelagat manusia, suma ada...

apa yg aku lihat, cara berbuka posa kt rumah, biasanya cuma ada aku, mak, kakak, si gemuk khadijah dan adik dia.. kami gemar makan nasik dalam talam @ dulang besar. yg posa ada 3 org, tp ada tgn kecik 1 menyebok dan suka baling2 lauk dalam talam tu, dah la tak posa --> kerja mak lijah la ni..

gambar hiasan : umairah & faiz a'aqilnasik mmg utk 3 org diletakkan skali (biasanya suma org dah kenyang selepas itu melainkan aku yg tambah sorang2 makan dalam tu..) dan lauk dilonggokkan dalam tu pahtu makan sampai abih.. tak abih pon kena abih jugak.. huhu..

hm.. tak tau apsal aku addicted ngan sambal paru sejak akhir2 ni.. wajib beli kt pasar ramadhan sblm blk rumah.. in case kalo shortage kt pasar, aku amek paru2 aku buat sambal plak.. hehehe.. selain tu, popia basah juga merupakan makanan wajib kt rumah aku. tp aku tak sempat nk makan pon sbb byk lagi makanan lain.. tamak neh.. hehehe...

pahtu, aku tido masa terawikh sbb ngantuk.. mkn byk.. kuang.. kuang.. kuang..

>> kita mesti makan nasik..

No comments: