Wednesday 12 September 2007

diari hari ini..

td pi Nilai.. factory visit. tgk company buat steel roof trusses utk project melaka itu. hm.. cam biasa, aku sorg pompuan. lain2 yg ada, project manager aku, MD kilang ngan C&S engineer aku.. MD kilang itu buat presentation-kurang-formal sket psl structure bumbung yg bakal dibina itu sambil isap rokok. kaget plak tgk drawing autocad yg bleh dijadikan 3D. al-maklum la.. i bukan designer. hehe..

kemudian ia disusuli perbincangan ngan 2 lagi yg dtg tu.. masing2 pakat ligat berbincang seligat kepulan asap rokok dari 3 naga itu.. berlawan2 nmpknya.. seb baik beberapa jam je dok situ. kalo dak, kena kanser paru2 la aku.. hehe..

selepas itu, kami me'mapley'kan diri di sekitar itu. sambil berborak2 perkara luar topik.. bertanya MD kilang beumur awal 30-an itu kepada aku, "umor berapa?".. "agak2?", tanya aku balik. "28 kot..", menyampuk Engineer C&S aku sambil gelak.. "hampeh.. 24 la..".. "ooo... dah kawen ke?", tanya MD tu lg.. "blom la.. muda remaja lg..", kata aku nada riak.. "tp dah ada bf kot..", ujar beliau.. "errr....", ape yg patut aku jawab ni? "dah ada la tu kalo nak tanak jawab tu..", kata dia lg.. "lom komfem bleh lg ni..", Engineer itu cuba 'cucuk' MD tu.. rasa nak cucuk ngan garpu je Engineer tu. seb baik dia Ir.. (ape kaitannye? hehe..) lantas mereka mula merepek citer pasal bini no 2.. adeh.. nak je aku tikam sorg2 sbb masing2 agak lupa diri.. hampagas.. seb baik dpt mkn ayam tandoori free.. :D

sblm balik, ada org tepon. panggil interview.. company bernama Malaysian International Tuna Port Sdn Bhd.. keje kt Penang. jadi nelayan ke? hehehe.. baru apply smlm, dah panggil interview.. dia suh g sok.. hm.. pikir jap.. sok re-confirm..

>> selamat berpuasa kepada semua.. posa tau, jgn tak posa..

Lafaz Niat Puasa Untuk Sebulan.

نـَوَيْتُ صَوْم َ شـَهْرِ رَمـَضَانَ كـُلـِهِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala”

Lafaz Niat Puasa.

نـَوَيْتُ صَوْمَ غـَدٍ عَـنْ ا َدَاءِ فـَرْض ِ شـَهْرِ رَمـَضَانَ هـَذِه
السَّـنـَةِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Alalh Ta’ala

No comments: