Monday 24 September 2007

majlis bukak posa..

venue: rumah aku
tarikh: 22 September 2007
menu: nasik ayam (perlu ke mention ni?)
tetamu: para ex-student bach. of QS (UiTM) yg terdiri dari meklong, an, wawa, budu dan budin, chekie, jai, ramin, suhaimi, abg mail, irwan dan shud, joe.. tak lupa, tetamu jemputan, masitah, yg aku jemput sejurus balik dari opis..

pada asalnya, an ajak aku bukak posa ramai2 kt luar dgn membeli makanan di pasar kt stadium. oleh kerana semua pon dah tak dok shah alam, jadi, kononnye merindukan makanan kt pasar tu la. memandangkan makan diluar memerlukan kos yg tinggi, dan umah aku plak dkt ngan stadium tu, lantas aku mencadangkan bukak posa je la kt umah aku..

dgn bantuan encik mohd emak dan kakak, nasik ayam madu dan air soya buatan sendiri berjaya dihasilkan.. syabas meri betty.. hehehe..

bermula dgn memakan kurma, solat maghrib berjemaah diimamkan oleh abg mail, pahtu kami mkn nasik plak.. pahtu, isyak berjemaah dan seterusnya terawikh 8 rakaat bersama dan tiada sorang pon pulang setelah berbuka tu.. bagus sungguh diorang ni.. bleh buat menantu.. hahahaha..

jadi, terima kasih kepada para hadirin. semoga ketemu lagi pada masa yg akan datang.. saya sudahi ucapan saya dengan serangkap pantun..
"kalau ada sumur di ladang,
boleh saya menumpang mandi,
kalau ada umur yang panjang,
boleh kita berjumpa lagi.."
ewah.. pandai tak aku berpantun? aaa.. jawab... jawab...

>> terawikh mlm ni xtau la aku smyg ke, aku tido mase smyg ke.. ke aku mimpi aku smyg? adehhh...

No comments: