Sunday 30 September 2007

Buka Posa @ D'Palma Kosangor..

venue: D'Palma Inn, Kuala Selangor
tarikh: 29 September 2007
kehadiran: angah, aimi dan zaman, fiza, masitah, syida, minah, iylia (tima kaseh sbb bg tido umah ko..) lina, bitun, irm (penganjur @ staff D'palma - thanks a lot!), hezlin dan razman serta encik meon (kawan zaman)..

perjalanan dimulakan seawal jam 2 petang. aku gerak secara solo ke kedai accessori kereta. membuat sand blasting (letak plate no kt cermin keta) kerana pada jumaat lalu, cermin dah kena batu dan sedikit crack. dan bimbang takleh claim insuran jika tak buat buat sand basting tu, sbb tu aku baru kalut buat.. kehkeh..

pahtu, amek mass kt sec 2. then, fetch fiza dan angah di meru dimana mereka baru sahaja selesai 'ujian untuk menjadi cikgu'.. (moga berjaya lah hendakNya..) kemudian, perjalanan diteruskan ke rumah angah memandangkan angah nak bersiap2 pula (pah exam tu tak mandi2..). lantas, asar di situ..

jam 6 petang, dari kg kuantan (kg kelip2), perjalan diteruskan ke pekan koboi kosangor iaitu ke arah d'palma. terlihat akan bukit melawati yg tersergam indah, simpang ke d'palma tak jadi dilalui.. pi naik bukit melawati plak.. dan untuk pertama kali aku tgk secara detail apa yg ada atas nu.. harap je skolah kt kosangor bertahun2.. hehe.. dan akhirnya, aku berdiri juga di depan rumah api yg mana cahayanya pernah menjadi teman aku ketika di skolah dulu.. terharuuu.. wuuuuuu... <-- poyo!

mengoya beh di bukit melawati..
sampai d'palma, almost 705 p.m. dah dkt waktu berbuka.. semua pon dah smpai.. kami la sampai las skali.. makanan sume secara buffet. makan la sampai muntah.. makan... borak.. makan... borak.. makan... makan... makan lagi... benti smyg maghrib.. makan... borak.. borak.. gosip.. makan... makan... borak... bergambo.. makan lagi... gambar lagi.. benti.. makan aiskrem.. borak.. (aku dah takleh bergerak sbb perut dah kembang.. hehe..)..

jurumakan..
walaupon dah hampir 7 tahun meninggalkan skolah, attitude masa zaman skolah tetap macam dulu.. dan cerita2 ketika zaman skolah kembali diputarkan.. gelak tawa kembali berderaian seumpama ketika berborak sambil makan di dining dulu2.. tiba2 rasa muda. back to school.. dah la kt kosangor.. seb baik btol2 tak buat kt dining skolah.. hahaha..

pahtu, ada plak yg cadangkan g karaoke kt d'palma tu.. sapa la yg stat tu.. nak kena sungguh la.. hehe.. tah camner, karaoke tu bleh dpt free plak.. lagi la.. menjadik2 budak2 ni.. ngan aku skali terjebak.. hoho.. (karaoke bulan2 posa.. astghfirullah.. insaflah kawan2.. aku skali.. huhuh..).. abih sesi 'sumbangkan lagu' itu, pi minum plak kt restoren tepi sungai tu dalam kul 12.. sambung gosip lagi.. macam2.. lama tak jumpa la kata.. (ayat ni takdak kaitan utk masitah, angah, aimi, iylia dan fiza).. pahtu tapau tomyam utk sahur.. smpai umah iylia kul 1.. mengantuk gila babas.. setelah menunaikan isyak pada jam 130, semua beku melainkan minah dan mass yg melayan katun sinbad yg tah smpai kul brapa..

sahur jam 5 pagi bersirenkan suara angah (walaupon beliau tidak bersahur) sejak jam 445 pagi.. masing2 pura2 tak dengar sbb takmo bangun awal sgt.. haha.. walaupon dah takleh tido sejak angah bersuara, tp sbb jam tak tepat kul 5, aku malas nak bangun. ketegaq sungguh.. hahaha.. kul 5, aku pi tolong iylia kt dapor apa yg patut.. dan akhirnya bersahur beramai2 - aku, iylia, minah, mass, aimi.. setelah subuh, masing2 berlumba tidor kembali sehingga siren berbunyi skali lagi..
"bangun wei.. fiza ajak balik dah.. dia nak kena balik.. bangunnnnn.. bangunnnnn...", ujarnya seumpama mak tiri.. haha..
semua tido lagi.. sampai la aimi bangun pi mandi.. masitah plak ilang.. padahal pah sahur dia tido sblh aku.. xtau la dia 'lari' sbb siren kuat ke, atau sbb sejuk kipas angin tu ntah.. carik2, rupanya lari masuk tidor dlm bilik plak.. cihh..

setelah selesai, maka kami pon pulang.. hantar fiza di meru, aimi di sec 7, mass di sec 2 dan aku bergerak ke mydin yang baru sahaja dibuka di sec 18 untuk mengacau kakak aku membeli-belah di sana.. tamatt..

>> tidak hadir: ZAIM - ada majlis berbuka dgn ex-MMU, ELLA - dalam pantang..

No comments: