Wednesday 9 April 2008

kisah duniawi..

semenjak 2 menjak ni aku bizi kt opis..
opis pon tak bizi cam aku..
awat aku bizi?
haaa.. ada 1 kisah ni..
aku taip la memandangkan takdak apa yg nak aku taipkan..

ada sorg senior QS masuk kt opis aku..
tahap manager la.. bawah sket dari bos..
sejak hari pertama dia masuk opis, hati aku dah mula meluat..
meluat2 manja namanya..
pasal susunatur meja dia, 3 hari dia edjas..
kalau buleh, meja aku pon dia nak sebat..
sbb tak puas ati bentuk meja punya pasai..

ceritanya bermula begini..
(backgrd lagu sedih)

pada satu hari yg hening, senior QS aku yg dikenali sebagai S (bukan nama singkatan) telahpon masuk bekerja..
disebabkan kecerewetan dia, ramai org takmo kerja bawah dia..
ada sorg ni telah diarahkan oleh bos untuk berganding bahu dgn dia..
mean, tolong dia buat kerja la..
akak yg kena tolong S ni, dikenali sebagai A, mmg jenis hangin 1 badan..
hari 1st S bagi kerja kt A, S kena lazer ngan S..
manager kena marah ngan anak buah..
hahaha.. klako2..

tak semena2 aku plak yg jadi mangsa dia..
di sebabkan aku trainee, terpaksa la ikat tali kt hidung..
yg aku tak puas ati tu, kerja yg remeh pon dia nk berat2kan..
sebagai contoh, untuk buat tender document, consultant kena submit calculation for documentation fees..
ini termasuklah kerja2 print kt ketas A4 tu..
pasal harga print kt A4 = RM 0.35 pon dia pertikaikan dkt 2 jam..
katanya, harga tu rendah sangat..
(padahal dia nak cas lebih kt contractor..)

pahtu, kalo buat komen kt dokumen consultant..
aku tanya dia, dia tanya balik kt aku..
"rasanya DLP tu 18 bulan ke 24 bulan utk project ni?" kata aku..
"awak rasa brapa? saya tak familiar la dgn project ni.. you check la eh.."

wahwahwah.. skrg ni aku manager ke, dia manager?
kalo masa utk review dokumen ada setaun lagi, bleh la buat camtu..
ni ada masa 2 hari, bleh plak dia main teka-teki..
aku bagi teka-teki-teka-tekuk sat lg haa..

crita lain plak..
kalau komen2 yg dia buat tu, sudah pasti aku yg kena taip, amend dll..
fax? of course aku lagi.. cuma tak kena buat air teh je lg ni..
cover fax tu nak jugak dia suh bos sain walaupon bos pi course 2 hari..
hold 2 hari..
aku yg trainee ni pon confident dgn kerja aku buat..
so, sendiri sign on behalf of my bos..
so that consultant ada byk masa nak amend apa yg patut..
huh..

pahtu, ada cerita lain lagi ni..
camni, bos aku ada nama HJH, which is singkatan for Hajjah..
dalam surat, dia suh aku re-print sbb selepas HJH tu sepatutnya ada titik..
HJH. <-- begini katanya..

hellloooo... tak perlu la sampai macam tu. kan.
bos pon tak kerek macam tu..
gelabah tul dia ni..
macam tut..!

dan skrg, aku dah stat buat muka kalo dia mintak tolong..
sori, gua tak minat org cerewet tak bertempat ni..
please find somebody to help u..
sapadia?

"lu piker la sendiri.."

huahuahua.. krohhh..

>> sabtu = paintball plak dahhh..

No comments: