Wednesday 16 April 2008

aku dan kanak-kanak..

atas desakan encik 13may yang bajet dirinya adalah sorang pengapdet blog, aku apdet la blog aku ni.. ahaks..

merujuk kepada tajuk diatas, aku telah berpura2 amuk bersama kanak2 (baca: anak menakan) semenjak 2menjak ni.. berpura tak pura sangat la.. macam kena rasuk hantu komkom pon ada jugak.. tapi takleh lawan mak budak2 tu yg macam kena rasuk dek syaitonirrojimmm.. hehe..

pagi tadi misalnya.. tatkala aku sedang bersiapan untuk pergi kerja, aku dah dengaq sora mak lijah dok mengamuk sakan.. menjerit suh bukak pintu. aku ingat dia kena kurung dalam bilik air (adegan ni dah slalu dah.. sapa lagi kalau bukan mak dia yg kurung sbb dia yang carik pasai), rupanya suh bukak pintu depan sbb nak pi taman permainan.. mak aku buat deek je.. malaih nak layan.. mak bapak dia time tu baru kuar pi kerja..

sejurus aku turun, dia dok melalak2 lagi sambil gegar2 grill pintu umah tu. dia mengamuk suh bukak pintu macam ada anjing nak tokak (baca: gigit) bontot dia plak.. aku pon xtau la apa kena ngan budak tu.. aku rasa syaitonirrojim dari mak dia tu dah terasuk kt dia plak kot..

untuk puaskan ati dia, aku bukak pintu tu sambil aku ckp dgn volume yang terpaling amat tinggi skali..

"haaa.. nak sangat kluaq kan? haa.. pi..! pi..! (sambil tolak2 bahu dia..) takyah balik dah sampai bila2.. pi..! pi..!"
aku tutup pintu tu.. pahtu dia tarik nak masuk.. lawan tarik pintu plak..

"laaa.. kata nak kluaq tadi.. pi laa!! takyah balik dah sampai bila2.."
ha.. tau plak nak meraung nk masuk pah tu.. sebenarnya dia nak p playground dpn umah ni.. dan ni la akibat bapak dia terlalu manjakan anak... setiap pagi.. diulangi.. setiap pagi dibawa ke taman atau bermain playground kt tesco. aku rasa masa bapak dia kecik2 dulu, tok ngan tokwan dia pon buat benda yang sama kot.. huh..

emo aku dok ngan bebudak ni.. aku blk kerja, melalak lagi sbb kena beberapa das ngan mak dia yg sokmo kena rasuk dek setan tu.. sakit tul pala aku ni.. sampai aku nak tgk tv, kena bukak volume tu smpai abih. kalau tgk berita tu lagi la.. macam aku tgk pemberita dok menangis @ melalak2 dari awal sampai abih. slalu gak la aku sumbat mulut bebudak ni ngan kain baju depa ni.. hahahaha.. hamek! sapa suh carik pasai ngan aku.. pedulik pa aku..

tapi aku bukan nak salahkan bebudak ni.. tp aku tak puas ati ngan bapak dia yg suka sangat layan anak sampai camtu skali. kalo beli barang, anak dia mintak, for sure dia beli. atas alasan, malu kt org tgk anak dia mintak tp tak beli.. hekeleh.. berpada2 la.. kalo 10 kali dia mintak, beli la 2,3.. kalo beli yg 10-10 tu, carik mati namanya.. huh.. emosi menjadi2 aku ni.. huhu..

lagi 1, sebelum dia pi masjid, mesti bawak mak lijah naik moto seround. then, cuba piker kalo sehari tak bawak budak tu naik moto, misalnya tetiba hujan rintik2 ka.. for sure mak lijah mengamuk. mengamuk bleh mencetuskan kebisingan. kebisingan buleh mendatangkan kemarahan. kemarahan buleh menaikkan tangan. bila tangan dah naik, bukan skali je kena, mesti la berkali2.. baru puas ati.. haa.. tu baru makcik tiri (kata rayer kt aku) hang, mak lijah.. mak hang lagi patplohpat juta dahsyatnya dari makcik hang ni.. huhuhuhu..

what the 'tuttt'.. <-- emo lagi..

>> apohal aku asek buat entry emo ni?

No comments: