Tuesday 30 December 2008

Salam Takziah utk Bitun..

program aku sejak hujung minggu lepas adalah seperti berikut;-
(macam diari YB plak.. hehehe..)

sabtu & ahad - pi ipoh..
- ada wedding anak kawan mak aku kt kg tersusun tasek. gila grand.. rasanya kos wedding tu minimum RM70k kot.. pakai wedding planner beb.. mmg perfect aa.. hari akad nikah kitorg dtg suma theme putih.. lps nikah mlm tu jgk diorg tukar jadi purple utk theme hari kawen sok tu.. pehh.. pelamin je ada 3.. tu blom kira banner muka pengantin kt tiang2 letrik dari exit ipoh smpai rumah dia. lps tu souvenir lg.. makan yg sedap dan lauk yg banyak lg.. hantaran? takyah crita la.. laptop pon ada.. aku cuci mata je la tgk.. hahaha.. seb baik aku ahli rombongan pengantin.. dapat la rasa layanan VVIP tu.. rasa cam artis pon ada gak.. (macam penah jd artis plak.. hahaha..)

isnin - pi nilai 3..
- mak aku teringin sgt nak sedekah duit dia sempena sale kt nilai 3 smpai end on this year. beli langsir jahit terus kt situ.. kan mudah.. benda lain? apa barang kalau pi nilai 3 tp tak beli kain pasang berpasang2.. itu la kerja mak aku ngan kakak aku.. aku beli gak.. dah pakai nanti baru aku tunjuk apa yg aku beli tu.. almaklum la.. aku beli yg murah je.. nak tunjuk pon segan..
(segan pi bagan.. - suara sumbang)

selasa - hari kerja..
- seawal jam 3.30 pagi, aku terima msg dari lina kata ayahanda bitun passed away akibat serangan jantung. dlm kul 9.15 aku gerak ke umah bitun ngan mak aku n angah. smpai2, diorang baru nak bawak jenazah ke kubur. (takziah to bitun n family.. byk2 sabar k..)
- lepas tu aku rush blk umah, salin bj pi office (asalnya nak amek half day leave).. bos tak bg masuk office, dia suh fetch dia kt entrance office pi miting kt kementerian pertahanan plak.. pahtu kena hentam ngan sorang dato' tu.. (namanya dirahsiakan) aku yg juru ikut, tgk je situasi penghentaman itu.. bos aku mcm dah angin, tp sbb ngadap dato' punya psl, dia explain dgn penuh sopan santun... kuikuikui..
- blk kerja, aku pengsan.. dan bangun utk taip mendalah ni..

sekian, terima kasih.. (tepukan gemuruh kedengaran)

>> 1st stage - settle..

No comments: