Monday 1 December 2008

new entry.. heh..

dah banyak kali aku click utk new post.. boleh dikatakan hari2.. tp tak menaip.. setakat click je.. hehehe.. kira ok la tu.. ada gak usaha kannn.. haha..

hm.. apa aku kelentong korang harini eh.. hehe..

haa.. sejak dari minggu lepas, aku kena buat report utk Kementerian Pertahanan utk 1 projek yg aku tgh involve skrg ni. cam besa, report utk gomen mestilah dalam bahasa mesia. mungkin sbb BM aku masa spm dpt B (kt umah ckp spanish la katakan.. haha), jadi, karangan aku dah jadi macam karangan sms aku kt tepon nu.. atau mungkin sbb dah lama tak buat karangan BM.

tau2 la ayat surat dalam bahasa mesia ni.. tu baru surat, ni report yang bermuka-muka.. last2 hat mana yg aku takleh nak translate into BM, aku buat inverted comma dan bertulisan italic. puas ati aku.. hahaha..

tp seb baik aku ada bos yg macam cikgu.. bila buat report in english, dia betulkan ayat aku.. kalau buat in BM pon dia betulkan gak.. siap guna pen merah.. mcm tanda ketas soklan plak.. biasanya kalau dia nak buat surat in BM, aku akan dipanggil utk menjadi translator dia, tp cam biasa la, aku gagap gak nak translate english to BM ni..

click pada gambar utk lebih clear.. huh..
jom beli kamus..

>> dah sale weh.. hehe..

No comments: