Monday 23 June 2008

encek brader ilang..

hah...
masihkan korang ingat kisah seorang brader yg ilang dulu?
aha.. aku ada crita lebih sensasi..

dia telah pulang seminggu selepas dikatakan hilang tu..
dan setelah futsal tu mmg aku tak penah nmpk dah dia ni..
sbb walaupon dia 1 kampeni ngan aku, tp dia dok kt ofis lain iaitu kt kelana jaya..

dan pagi tadi, tatkala aku berborak² kosong dgn akak seketeri, dia muncul secara otometik didepan kami.. dan kami 2-2 kaget sebentar sbb teringat kisah ilang dia tu..

"nak tanya sket la.. kt sini takdak seketeri ke, atau sapa2 yg bleh aku jmpa?", tanya beliau..

"nak jumpa untuk apa?", tanya akak seketeri..

"oh... aku kena lapor diri kt sini harini.. aku kena transfer masuk sini plak skrg.. mulai harini..", ujarnya..

"haaaaaa...? kt sini?", aku terkata gitu plak..

"owh.. jumpa si polan kt sekian sekian.. blabla..", kata akak seketeri..
lepas tu dia pi jumpa org berkenaan..
...dan kami saling berpandangan dan tergelak...

"haa.. nanti bleh kita tanya dia dia menghilang kt mana haritu..", kata akak seketeri..
haha.. hampeh..!

lepas tu, sbb dia kenal aku dan akak seketeri je kt situ, maka asik la dia jenguk kt tempat aku untuk berburak².. hahaha..

"hah.. elok la.. ko dkt ngan dia ni.. leh sembang²", akak seketeri kata kt brader tu..
meja aku kira² 3 langkah je ngan meja dia skrg ni.. tp ada tiang yg lindung aku dan dia tu..

"tuh la.. kalau bleh buang tiang ni kan bes.. lg senang nak borak..", brader tu kata..
haaaaaa? aku? borak ngan org yg menghilangkan diri ni?
aaaaaaa... cuak sket.

"awak sape nama?", dia tanya..

"errr...", aku sebut nama aku..

"ooo.. dulu tak sempat nk berkenalan.. masa tu sebok nak main futsal je.."
aku sengih je... hohoho..
aku cuak dan speechless..
xtau nk kata mende..
samada nak teruskan berborak ngan dia atau apa?
aku kena mengadap dia smpai dia pencen..
tp umor dia baru 33..
dia ok tp aku cuak gak..
huh..
tah la..

tamat.

>> away 2 hari.. meeting kt Johor.. lagi.

No comments: