Saturday 14 June 2008

terima kasih paklah..

harini pemberian subsidi minyak bermula seperti yg dijanjikan kerajaan (baca: paklah) kepada rakyat mesia yg memiliki kenderaan persendirian.. aku pon menggedik gak nak amek duit tu.. hahaha.. mula2 aku pi post office kt rumah lina kt subang. tahap gaban punya ramai.. lmbt plak nombor kt skrin tu gerak.. kata 3 minit.. cait.. tipu sungguh.. sbb nmpk nombor cam lambat lagi, aku balik shah alam..

pahtu, pi la check kesihatan encek BuJaL kt sec 15 plak.. sambil tu lalu la kt depan post office besar shah alam.. ni la rupanya..

parking sampai luar beb.. hebat!!

maka, aku pi la sec 15 tgk apa problem encek BuJaL.. oo.. rupanya kena tukar brake disc.. tp dia mintak aku buat major service skali yg bernilai RM220 'je'.. sbb katanya dia susah nak bg aku claim warranty utk brake disc tu sbb tak penah servis kt perodua lepas 3 kali free service tu.. hahaha.. hampeh! tp lama lagi la.. mebi 2,3 minggu lg sbb kena order dulu.

pahtu aku pi kt tesco shah alam.. sbb kt situ ada post office.. sangat efisyen staff kt situ. mmg bertepatan la dgn 3 minit/person tu.. dan hasilnya..

mata + duit = mata duitan.. heh..

dan tak smpai sejam, aku dah guna sebahagian dari duit tu.. mai tgk apa yg aku buat..

aku pi pasang menatang yg berharga RM 199 ni..

terpasang jua akhirnya.. mari kita lihat siapa yg kena.. hahaha..

pahtu aku beli laksa ngan cendol.. sedapkan..?

hahahaha... 'terima kasih' la paklah dengan subsidi yg tak seberapa ni.. huh.. belen duit tu aku nak guna utk servis BuJaL.. huh.. payah gak ada laki itam legam ni.. hehe..

>> sok CikGu_TaDiKa nak mai rumah aku.. yey.. yey..

No comments: