Wednesday 18 June 2008

stiker dan penipuan..

pada suatu hari, seorang awek cun yg enggan dikenali sebagai sapa² pon, pi check dia punya kereta kt pusat servis.. dgn semangat yg berkobar² ingin menipu staf di pusat servis itu (dgn bantuan & dorongan dari seorang rakan), dia tiba agak awal di sana..

"ya cik.. ada masalah apa ya..?", tanya encik servis.

"camni, bila saya brake, stereng keta saya bergegar la..", ujar awek cun tu..

"oo.. mintak buku servis"

"nah.."
beberapa ketika kemudian..

"hmmm.. sblm ni awak tak ada buat servis kt sini ke?", tanya encik servis.

"hm.. saya tak pasti la sbb bukan saya yg bawak kereta ni sebelum ni", kata si gadis sambil membuat muka yg paling toya yg pernah dibuat olehnya..

"oh.. camtu.. meh saya try bawak jap kereta ni.. nak tgk apa problem dia.."

"nah kunci.."

"ok, awak naik skali ye.."

"oh.. kena ke?"

"ye..", kata encik servis.
masuk je kereta, dia memandang sekeliling.. dan pandangan beliau terhenti seketika apabila memandang 1 stiker kt depan mata dia..

"hm.. servis kete kt luar ni..", ujarnya sambil menjeling pada si gadis.
sekali terkantoi da.. stiker servis keta kt kedai biasa masih tertempel kt cermin.. di stiker itu telah tercatat mileage 31K dan kt keta itu tercatat 32K.. baru lagi servis ni.. hahahahahaha..

moral: lenkali cabut dulu stiker tu sblm menipu..

hahaha..

>> sudah ditemui sebahagian dari apa yg di cari.. offer letter tertulis 'Permanent Staff' dari kampeni.. kuikuikui.. syabas kt diri sendiri! hahaha..

No comments: