Saturday 21 June 2008

periksa cikgu..

ha..
siang tadi aku pi exam cikgu..
biasanya sapa yg amek exam ni, adalah tanda2 org yg kecewa dgn kerjaya skrg..
btoi ka?
lu piker la sendiri!!
hahahaha..

aku pi bkn sbb aku kecewa dgn kerjaya skrg..
tp sbb aku dah bayar RM 20.60 tu..
(ingat² lupa harga borang)
hehehe..
selain dari ingin mengelakkan kerugian, aku nak test market..
adakah aku benar2 bernaluri utk menjadi cikgu skolah (jika lulus)..
atau sekadar layak menjadi project team utk membina skolah..
hehehehe..

sebenarnya nak highlight contoh² soklan pagi tadi yg masih lagi segar di ingatan dan sanubari aku ni..
sila ambil perhatian bahawa jumlah soklan adalah 300 soklan untuk dijawab dalam masa sejam. senang kan? kalau tak, takdak la aku kuar lepas setengah jam menjawab.. hehehe.. macam bagus.. haha..

ok. ada banyak bahagian..
ada yg kena jawab YA dan TIDAK..
ada yg kena jawab SETUJU, KURANG SETUJU, TAK SETUJU LANGSUNG..
lebih kurang la..
tadak la esei² ni.. tak main..

contoh soklan.. jawab YA @ TIDAK
1. saya sangat berminat membaca buku2 berunsurkan akademik..
- ya.. sbb tu SPM saya hancur.. hehe..

2. saya pernah jatuh cinta..
- jatuh beskal pon penah..

3. cikgu boleh membantu pelajar ketika menjawab soklan dalam peperiksaan..
- masa kt itm dulu ada je lecturer tolong aku.. kira boleh la kan..

4. saya suka melukis gambar potret..
- kalau aku lukis kuda, anak buah aku kata kucing, agak2 bleh tak?

5. saya akan tidor lewat bagi menyelesaikan kerja² yang telah dimulakan..
- biasanya tidor lambat sbb berchatting.. haha..

6. cikgu akan meminta pelajar menanda sendiri kertas ujian mereka..
- ni pon aku penah buat kt skolah. dah cikgu suruh..

dah la.. malas aa nak piker soklan2 tu..
krem otak aku..
buat soklan matematik lagi mudah nak piker..
tak perlu berlakon jadi baik atau jadi diri sendiri..
yg penting, guna formula yg btoi..
dapat figure yg tepat..

dah.

>> tadak talent daa.. haha..

No comments: