Friday 13 June 2008

karangan bergambar darjah 3..

masa pi skolah harini, cikgu yati suh buat karangan bergambar.. dia suruh hantar esok. tp aku hantar harini.. pelajar genius la katakan..

ok.. crita dia camni. ada sorang brader ni.. nama dia saipudin. dia jiran cik salmah. nama samaran beliau, pudin. pudin ni bekerja di sektor swasta dalam perniagaan impot ekspot. sejak dari awal lagi beliau tidak pernah menganggur. oleh itu, beliau dah mempunyai wang yg agak banyak dan membeli sebuah kereta.. memiliki sebuah kereta mmg seronok, kata beliau.. akan tetapi beliau sering susah hati utk meninggalkan keretanya itu..

akhirnya pudin telah mendapat 1 idea yg bes utk keretanya itu.. dia genius cam aku gak la..

kelihatan encek pudin curik2 keluar dari opisnya.. "penat sungguh bekerja", kata beliau..

"eh.. terang lagi rupanya kt luar ni.. aku balik awal ke? mana org lain? eh.. ternmpk awek cun la plak kt sana tu.."

"ya ampunnn.. kereta sapa la yg buruk ni.. dah la buruk, hodoh plak tu.. dah la parking kt depan entrance opis ni.. macam besi buruk plak aku tgk.. nak je aku jual.. timbang kati laku gak ni.."

"ehh.. ape ni? boleh selak-selak la.. ajaib nyeee.."

"acah mat labuuu.. ni la keta saya.. bes tak topeng dia? kuikuikui.."

lepas itu encek pudin pon balik la rumah dia.. tamat..

... bes giles mendalah tu.. agak2 utk model myvi ada tak? hehehe..

>> bila anda rasa gembira tepuk kaki.. puk! puk! (sound effect)

No comments: