Tuesday 1 September 2009

1Malaysia.. lalala..

harini aku sgt efisyen..
bangun seawal 4.45 pagi utk memanaskan lauk pauk utk sahur..
pahtu tak tidor..
amazing kan..?
(sebenarnya main tanam-tanam sayur)

harini smpai awal kt opis..
awal in terms of tak list sebagai latecomer..
latecomer = 8.36 pagi and above..
bagus.. bagus..
sikap begini yang kita harapkan..

dgn hati yg riang, sambil-sambil baca online news di ofis..
ada 1 topik yg buat aku rasa ingin memaki diri sendiri..
(terpaksa menahan sbb tgh posa)

"harga petrol gred premium RON97 akan naik 20 sen kepada RM2 seliter, manakala petrol gred rendah RON95 akan dijual pada harga RM1.75 seliter..

Bagaimanapun, kerajaan telah menambah lima sen lagi bagi harga kedua-dua gred tersebut.."
ok. sbb apa aku rasa nak maki?

1. aku lupa nk isi minyak semalam..
2. tangki minyak aku mmg dah kosong..
3. blkg bilik aku ada Petronas.. hari² aku skodeng org isi NGV..
4. aku lupa harga minyak gred rendah tu naik lebih dari harga asal minyak yg gred tinggi..
5. harga tu stat naik mulai 1 september = harini..

ok. terasa ingin kelar diri sendiri skrg..

>> tahniah.. 1Malaysia.. rakyat diutamakan, pencapaian didahulukan..

No comments: