Monday 12 October 2009

last weekend..

byk sgt cerita smpai xtau yg mana nk stat dulu.. haha..

gambar akan diletakkn kendian.. kasik cerita dulu..

cerita hari sabtu

aku pi kenduri apek kt klang. bersama angah, dilla & zawani. apek adalah ek-smkaks.. nama betul dia khairul azhar. lepas form 3, dia pi skolah lain.. masa aku form 1, dia dok dpn aku. (ni pon kena bgtau ke?)

wife dia, fatin sgt peramah. kalau org tgk, mesti org ingat bini dia yg kawan kitorg, bkn dia. hahaha.. apepon, pengantin sgt cantik pada hari itu. (aku suka baju pengantin pompuan yg ringkas dan sgt2 cantik tu)

apek & wife..

ada la jmpa bakal2 pengantin kt kenduri apek ni.. bagi sapa yg kenal salleh buang & hasruddin, mereka masing2 bakal menamatkan zaman bujang pada 1 nov & 13 dec respectively. salleh dgn org kelantan, udin dgn org shah alam..

ok, kt kenduri tu jgk aku jmpa pengantin baru, zaid ali n wife.. ngehngeh..
(no komen.. haha..)

cerita hari ahad

seawal jam 9 pagi encek mohd hasben pulang dari kerja dgn membawa hasil laut. 2 ekor ikan yg masing2 seberat hampir 2kg.. kurau & gelama.. fes taim tgk bapak gelama.. punya la besar.. slalu besar tapak tgn. ni besar peha. hahaha..

jam 12.30 kami pi tg. bidara.. kenduri ramin. ex-classmate BQS. sgt meriah dgn kehadiran rakan2 sekelas. dah macam gathering dah ha.. tak lupa jgk kepada mereka2 yg membawa anak masing2 seperti puan rafidah, puan ielya, encek botak, encek anas (nazri).. yg membawa tunang seperti noli (baru bertunang sabtu tu).. dan pasangan2 kapel yg masih belum berkahwin tu.. hehehe..

oh ya.. aku jmpa azie gak.. azie kawan si Lina.. dah jadi ibu mengandung dah.. rupanya hasben dia keje kt India sama ngan Ramin. keciknya donia.. hoho..

utk fes taim aku terkejut apabila diberitahu org seseorang, kt melaka ni, if nak bg duit kt pengantin tu, kena tulih nama dgn amount sedekah kita kt buku yg disediakan. nk sedekah pon kena tulis ke? ayoyo.. haha.. last2 aku suh encek mohd hasben letak dalam poket pengantin. settle.

lepas kenduri, singgah chalet bebudak ni utk berpenyakit mulut. pahtu aku jenguk projek mini stadium yg aku buat kt 1 kolej kt area situ dulu.. rasa bangga gak la tgk mini stadium tu berdiri megah walaupon masa aku benti dulu dah 70% siap.. at least, aku yg select sume material tu.. so, mesti amek gambar punya dgn henpon cap ayam.. hehe..

blur la plak.. mcm amek gambar curik..

seterusnya, aku ikut jln dlm menuju ke PD. encek mohd hasben yg nk pi.. sbb nk tgk kawasan pilihanraya.. haa.. terasa glamer la plak lalu situ. mcm PM lalu situ lak.. sbb suma org pakat menyambut dgn meriah (perasan) di kiri dan kanan jalan.. hahaha.. mujur tak jem.

last skali singgah RnR dengkil.. solat. lepas solat, ingat nk ngeteh kt situ, tgh jln dgn encek, terasa tertinggal sesuatu kt surau. pegi carik2, tak jumpa.. tp tak rasa tak panik langsung lak.. cuma rasa mcm bakal kena lempang smpai masuk ICU dgn encek suami je.. hahaha.. slalu kalau tak panik, aku rasa mesti jumpa. setelah putus asa, aku cuma bleh berharap 'barang tu' ada kt dlm handbag (walaupon dah byk kali geledah).

kuar surau, jmpa encek, tanya nk pi minum tak. dia tanya apa benda yg tertinggal, dah amek ke blom? dgn nada yg cuak, terpaksa gak bgtau. ayat dia mudah je.. "jawab sendiri dgn mak nanti". hoho.. maka dtg seorang kakak yg aku cuba cari kt surau td (sbb dia je yg aku perasan kt sblh aku) sambil menghulur tgn dan bertanyakan kpd aku..

"awak ada tertinggal ni tak tadi?"

huaaaaaaaaa... seb bek jumpa cincin bertunang dgn cincin kawen tu.
kalau tak, aku gantung diri smpai mati.
;p

"nak makan megi goreng tak?", tanya encek mohd hasben lepas kakak tu blah..

hehehehehe...
emosi terkawal.. ;p

>> tahniah kepada budu & din yg dapat baby girl semalam. juga tahniah kepada kezen aku yg dpt baby boy semalam jgk.. ;-)

budu jr. (budin send kt aku pagi ni)

>>> department buat jamuan raya harini.. malas tul la aku.. hoho..

No comments: