Friday 2 October 2009

hot topic kt radio: ptptn?

ada sapa dgr kisah psl org tak bayar balik duit ptptn kt radio swasta tu pagi tadi? ok.. aku terasa sket.. sket saje.. hahaha..

eh.. aku terasa bkn aku tak bayar. aku bayar.. tp jap2 byr, jap2 tak byr.. duit nk byr tak cukup. bukan apa, kalau aku bayar ikut jadual yg dia bg tu, gamaknya aku tak beli kereta la.. kalau takdak kereta, camna nak pi kerja. kalau tak kerja, takdak duit nk bayar ptptn. begitulah pusingannya.. hahaha..

kalau dulu nk kena pi site, kena ada kereta sendiri. fyi, saya guna kereta buatan malaysia. bkn imported car ok..

bayangkan la.. kalau ikut perjanjian, loan diploma kena byr dlm 150/month. yg degree plak dalam 130 kot.. so, 280/month. kos pentadbiran dah dkt 40/month.. hoho.. selama ni aku bayar tu pon takleh kaver utk interest, inikan plak nak bayar loan.. what-the-tutttt..

tp apa yg seorang caller (baca: seorg pakcik yg emo) tu ckp, aku tak terasa langsung. kata-kata dia lebih merujuk kepada penjawat awam. sbb dia kata gaji 4-5ribu, keje gomen, pakai kereta import, tp tak mo bayar ptptn.. kalau dibandingkan dgn aku, gaji seciput, keje swasta yg takdak elaun mcm gomen tu, pahtu pakai kereta ala kadar, sbb tu bayar pon on off.. so, takde kena-mengena dgn aku la kan..

yg aku tak berapa puas ati tu, pakcik tu emo kemain.. ckp pon berlagak. siap mention yg dia takdak loan yg tak dibayar. oh pakcik.. pakcik tau tak riak itu dosa..? ala.. anak dia baru nk amek spm.. anak pon 2 org je.. anak sket bleh la tak amek ptptn.. sbb dia kaya nak sapot anak dia.. kami ni tak mampu tp terpaksa ambik sbb nak sambung belajar. (oh.. murninya cita2).. takpe la encek pakcik, bila anak pakcik masuk U nanti, pakcik tgk la nasib pakcik camna plak k.. gud lak.. :D

bila la kampeni nk naikkan gaji ni..

>> ni baru dok berdua.. kalau dah bertiga, camner plak?

No comments: