Tuesday 30 October 2007

aku dah beli henpon..

akhirnya aku beli gak henpon baru.. tak yah tunggu yg free2 tu lagi..

seawal jam 930 pagi aku dah tercongok dpn kedai kt kompleks pkns.. hampeh je.. siap tak bukak lagi.. lalu, aku pi la makan nasik lemak sorang2 sambil mengadap rancangan masakan yg dibuka di saluran Astro oleh tokey kedai.. tak menarik sungguh. huhu.. pahtu aku pi lagi jenguk.. tak bukak lagi.. jam dah kul 10..
"aiseh, aku tak masuk ofis lagi ni..", ujarku dalam hati..
tp org ofis tak call pon.. takpa.. blasah je la.. janji dpt tepon baru..

aku beli paper.. baca paper seround.. tgk jam, 10.30.. pahtu aku jenguk lagi.. aaa.. bukak pon ko.. dan tanpa segan silu, aku bertanya pada tokey kedai..
"communicator baru yg mana aa..?"
"camni..", kata tokey.. ni aku tunjuk sket rupa dia..

E90 - communicator
"tp yg ni takleh guna utk fax tau.. tp ini bagus. ada 3G..", tambah beliau lagi..
aku pon belek-belek.. cun gak.. kaler itam kemeroonan.. tak itam btol, dia cam maroon sket.. ntah kaler apa tu..
"brapa bos?", aku masih bertanya walaupon kt situ dipaparkan harga tepon itu, RM 3,790.00..
"i bagi u 3750 la..", dia kata..
"takkan RM40 je kurang.. cehhh.."
tgk dalam wallet.. tak cukup plak.. ada RM 2,500.00 je.. lantas aku call seseorang..
"tak cukup la duit nak beli hp.. mintak sket lg bleh ke?"
"brapa harga dia?", tanya 'org' itu..
"RM3,750 jerrrr...", jawab aku..
"ok.. skrg gak masukkan duit..", dia bgtau..
senyummmmmm.... hehehe..

aku pon pi la ambik duit lagi.. cukup la.. dapat diskaun, jadi RM 3,680.00... beli terus.. dan akhirnya aku dpt la beli henpon baru lagi terkini ni... bes tak? hehehehe..

selepas itu aku berkejar ke KLIA utk berjumpa seseorang yg dah nak naik pon ke dlm flight dia.. tp dia sanggup keluar blk jmpa aku.. rela tuh.. dan tak semena-mena, aku bagi hp yg aku beli td kt dia.. tidakkkkkk... sbb itu bukan aku punya.. itu dia yg punya.. dia tu kawan bos aku.. bos aku yg bg duit suh beli.. kuang.. kuang.. kuang..

tamat lah cerita hari ni.. hahahaha.. terhibur tak? hehe..

>> kemalasan melanda..

No comments: