Monday 27 July 2009

weekend yg kalut - siri 2

bangun tidor.. pi tlg makcik masak..
masak lemak ketam.. pehhh..
ketam berharga RM 3..
bleh makan 10 org.. tu pon ada lebih lagi..
kelebihan rumah dkt ngan laut..
ikan/udang/sotong/ketam baru naik, jual tepi umah..
pagi dan petang..
besss...

pahtu layan tv lagi..
sambil dok tunggu bila encek ku nak smpai ni..
lantas dalam kul 4 sms encek mohd hasben, dah smpai mana..
tak jawab..
dalam 15 minit pahtu dia msg..

"krdt abih lak tadi.. takleh balik sbb ada 12 org kt fakulti demam².. spital tgh check kalau² depa kena H1N1.. so suma kena kuarantin.."

haaaaaaaaaaa....? tak balik? aku blk sbb dia nak balik.. pahtu dia tak balik? then dia call.. aku takleh ckp.. mata bergenang.. emosi yg penuh kejutan.. hahaha..

ckp kt makcik.. dgn slamber makcik ckp..

"kalau makcik, dah siap² ambik bas pi Lumut.."
"uih.. sempat ka nak naik kt bagan (nama lain bg butterworth) ni?"
"slamber.."

lepas call syarikat bas, tiket hari jumaat suma penuh..
sabtu pagi kul 9.. tp takleh booking.. kena beli dan terus naik..
so, aku kensel pi Lumut ptg tu..
pi jenguk adik kt skolah..
ayat² sket warden dia (yg kebetulan ada kt depan tu), pahtu dia bagi adik blk.. sebenarnya minggu tu takleh blk. aku hebat kan.. hahaha.. nyesal lak aku tapau mee goreng kt adik.. bleh balik lak dia.. cis..

blk umah, bawak adik dan kezen pi pasar malam..
beli bihun sup 2.. untuk sapa?
bapa dan ibu mertua ku.. ahaks..!
mlm tu aku tidor sana secara solo.. <-- cewah.. menantu contoh ni.. haha.. menantu hantu.

borak sakan ngan mertua.. rasa macam tok ngan tokwan saje.. sbb depa ni kawan tok ngan tokwan aku.. tu yg rasa tak segan tuh.. plak tu mereka sgt baik dan bkn jenis berleter.. kami dok kt meja mkn dari kul 8.30 smpai 11.30.. lepas mkn bihun sup, mkn nasik plak.. aku balik terus jadi meriah suasana rimba.. kalau anak dia balik (baca: laki aku), suasana jadi ketat dan sunyi sepi.. hahaha.. aim sori hasben.. ;p

lepas subuh, aku blk.. salam ngan ibu mertuaku.. tak sempat jmpa bapa mertua sbb dia pi sjid.. mesti dia belikan aku nasik lemak blk sjid tu.. tp tgk aku dah takdak.. huhuhu.. kul 7 pagi, makcik & pakcik hntr aku kt sg petani.. amek bas ke butterworth, then dpt naik bas ke Lumut kul 9 tu.. mmg amazing race.. hahaha..

smpai Lumut kul 12.. lega kepala otak aku.. dah smpai check point rupanya.. haha.. tp kisah tu tak berakhir kt situ.. sabtu mlm encek hasben nak beli tiket aku blk shah alam.. tp, yg kul 2 punya abih.. se.la.mat.. amek bas ke kl 3.30..

ahad, naik bas kul 3.30, smpai kul 7.30 mlm.. ada eksiden kt behrang.. mati lak org tu kt tgh jalan.. huhuhuhu.. smpai pudu, berjalan (baca: lari² anak) kt bus stand klang.. terus naik bas klang.. terus bas jalan..

8.30 mlm smpai umah..
aku terguling keletihan..
tamat lah kisah amazing race aku yg kaver perjalanan dari KL - KEDAH - PENANG - PERAK ni..

ketahuilah bahawa arahan dalam tentera akan dikeluarkan pada bila-bila masa.. even dah ready balik kg pon bleh ditarik balik on the spot.. so, takyah la nak plan cuti dgn sukahati ok.. semoga menjadi pedoman di masa akan datang..

moral: sapa suruh kawen tentera, sudah tahu cari penyakit.. hahahahaha..

>> harini housemate encek hasben demam teruk (actually sejak semalam.. even kami pi mkn tgh hari sama² sabtu haritu).. dikhuatiri takot kena jangkit H1N1 tp tunggu hospital sahkan.. hah.. cuak.. cuak..

No comments: