Wednesday 15 July 2009

rawatan muka..

setelah napsu aku memujuk utk buang sebuku duit, aku telah terjebak dalam kancah keperitan jiwa dan muka.. menadah dgn rela.. dan aku masih bertreatment kt sini sejak ujung bulan 4..


penjagaan luaran saja tak cukup.. aku makan plak ubat ni.. farmasi kt andalas saje yg ada jual ubat ni.. (setakat yg aku jumpa skrg la..).. nama dia clindamycin 300mg (capsules).. jarang jmpa yg capsule.. slalu jual ubat sapu saje..




kt pusat rawatan kecantikan tu (eceh..), so far, nak kata 100% efektif tu, x kot.. kalau ikut pengalaman, dalam 50-65%. nak kena jaga makan lagi.. semestinya seafood ngan kacang takleh makan.. (apa barang pi Lumut tp tk mkn seafood.. huh).. pahtu mkn ubat yg aku beli sendiri.. bkn pusat treatment yg rekemen, tp dokter kt farmasi tu yg rekemen. hm.. korban diri.. haha..

memandangkan agak sakit bila wat treatment, beberapa hari sblm aku pi treatment, aku akan pastikan takdak jerawat yg aktif (tp ada jgk bila time nak pi tu) dan buang sume blackhead yg ada. walapon last skali dia kan pakaikn aku mask yg sejuk cam ais, tp mula2 tu dia akan 'proses' muka aku kaw-kaw punya.. mula2 treatment dulu tu ngeri gak.. ca-ya-nun-alif tu ckp.. "nak cantik kena sakit maaa..".. aku tak cakap pon aku nak cantik, aku nk ilangkan jerawat je.. tak cantik pon takpe.. laki dah ada.. ;p

ekceli ada 3 kali lagi treatment (10 total).. serumpun jerawat kat dagu liat tul nak ilang.. so, dia suh sambung maintenance dgn bayaran 9rat utk 5 kali.. kira special offer la ni.. aku takdak duit.. samada aku korek tabung (tabung pon takdak duit) atau pakai sabun feb saje utk sambung treatment kt rumah.. hehe..

muflis aku buat treatment ni..
sape nak try, leh la redi duit beberapa buku..
aku kini dah insaf..
senak nak bayar walaupon guna easypay..
kuikui..

(tima kaseh kt encek mohd hasben yg pernah bagi pinjam duit masa sblm kawen dulu utk treatment ni.. kira halal tak bleh ke? hehehe..)

>> hari ini hari rabu, esok hari kamis, lusa hari jumaat.. :)

No comments: