Thursday 18 June 2009

bunga yang gedik..

hari aku pi car boot sale kt stadium ngan encek mohd hasben.. pahtu nmpk makin ramai orang jual natang pokok bunga gedik2 ni.. sblm ni noma kasik kt aku sebagai hadiah besday.. ade la dalam 2 tahun lepas ke ape.. pahtu aku rasa nak beli yg ni plak sbb ada bunga..

pahtu lalu kt 1 lorong ni.. aku ckp kt dia..

"jom beli ni nak?"

"beli aa.." <-- nada suh aku beli sendiri.. hahaha..
yaa.. dia takkan membazirkan duit dia utk beli benda merepek-repek camni, termasuk la tiket tengok wayang. duit dia hanya boleh abihkan kt makanan sahaja.. - itu yg dia ckp kt aku.. ok, i understand..

tp rasa nak beli jugak ni.. tp takmau beli ngan duit sendiri. ketegaq budak ni. ahahaha..

"ala.. RM10 pon berkira.." - sesi mengayat..

"mesti la.. RM10 bleh makan macam-macam.."

"alaaa.. anggap la bagi hadiah.. tak penah bagi lg kannnn.."

"hish.. ni merepek ja benda2 camni.."

"yelaaa..." - sambil dok belek2 lagi dkt 2 minit..

"cepat la, dok belek2 apa lagi.." - ok.. marah sudah.. hehe..

"ok, ok.. jom p tempat lain.."

"laa.. kata nak beli tadi.."

"takmaulah.. takdak org nak belanja.."

"nak belanja la ni.."

"hah.. betui ka ni? i take away 1 yerr.. hehehehehe.."
akhirnya dpt gak aku natang tu bkn dgn hasil duit sendiri.. yaa.. beliau mmg tak suka beli benda takdak pekdah dan lagi tak mengenyangkan ni..


maka aku letak la kt atas dashboard BuJaL.. tak lekat terus pon kt situ sbb nanti dah tak cantik la atas tu. cuma letak atas getah yg tak bg bergerak tu je.. sblm ni mmg kosong kt situ. lgpon apa2 barang kt atas tu mmg takkan selamat sbb aku suka lap yg melampau (baca: drfit) dan menjatuhkan apa yang ada kt situ. tp sejak ada bunga gedik2 ni, dah baik sket pemanduan aku.. sebab apa? sbb dia ckp camni..

"kalau rosak natang ni, siappp.." - nada berbaur ugutan ni weh.. hahaha..
(p/s: ala, kalau rosak, aku beli baru yg yang sama pi ganti.. hahahaha..)

>> yer laaa, lepas ni beli makanan saje.. biar aku gemok..

No comments: