Thursday 14 May 2009

siri bercakap dengan despatch..

pada suatu petang.. tatkala aku sedang mengantuk tahap gaban Z, aku p berborak-borak ngan sorang despatch kampeni a.k.a member futsal, kt dalam pantry sambil minum air sejuk..

"weh, aku dengar2 ko nak kawen.. betul ke?"

"tak.. kabar angin je tu.. ko dengar kt mane"

"receptionist cakap semalam.. masa main futsal semalam.. tau2 la kan, dia kan dok kt muka pintu.. mesti la sume citer dia tau.."

"hahahaha.. keje gosip je eh korang ni.."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"weh, aku dengar2 ko nak kawen.. betul ke?"

"ha'ah.."

"bile? tak jemput pon.."

"ujung bln ni.. lom jemput la.. bawak bertenang sket eh.."

"ngan orang mana?"

"orang kedah.."

"uii.. ko pon kedah kan? aku dengar2 org kedah mahal2.."

"ape yang mahal?"

"mas kawen dia mahal"

"oit.. tu depends kt pompuan tu la nak taruk berapa.. kalau belanja letak 10k, terpulang la kt pihak pompuan nak amek 3k dari 10k tu buat mas kawen.. bukan 10k + 3k"

"oooo... macam tu ke sebenarnya.. baru aku tau.."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"weh, aku dengar2 ko nak kawen.. betul ke?"

"ha'ah.."

"umor ko berapa? mcm muda sangat la ko ni nak kawen"

"26 tu dikira muda ke?"

"laa.. 26 ke? aku tgk macam 19 tawon je.."

"hoh... melampau la tu.."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tamat.

>> sabtu ni balik kg hantar borang.. serabut perut aku ngan borang ni.. huh..

No comments: