Wednesday 8 April 2009

petua orang dulu²..?

tadi aku jumpa web ni, mai aku spot beberapa perkara utk tatapan anda.. (perhatian: especially utk orang² yang berkenaan shj)

2. Jgn tidur dirumah orang takut terkena ilmu. Ia juga utk menjaga nama baik keluarga. <-- lina, aku takleh tido kt umah ko la.. hehe..

4. Jgn makan nasi dgn gulai berkuah beberapa bulan sebelum naik pelamin bagi mengelakkan perut buncit. <-- kalau mak aku masak, kena la mkn..

12. Kawal makan iaitu sekali makan setiap hari <-- oh.. ni mcm susah sket.. kalau aku skip bleh tak? hehe..

20. Cukupkan waktu tidur tujuh hingga lapan jam sehari <-- ni aku dpt full marks.

29. Jgn bercelak atau berlangir serta memotong rambut seminggu sebelum ijabkabul <-- berlangir tu nate gapo?

35. Elakkan makan dan minum seperti sayur bersifat sejuk seperti kangkung, bayam, timun, jambu batu dan air kelapa agar muka nampak segar. <-- oit.. musim jambu batu aa skrg.. mane bleh x makan..

41. Jgn makan kepala ayam nanti mengantuk masa bersanding. <-- ngantuk ke teleng?

43. Jgn makan bersulam air kerana dikhuatiri menyebabkan perut menjadi buncit. <-- bersulam tu apa?

hah.. yang lain tu byk berkaitan dgn pihak ketiga.. sapa leh jawab persoalan aku tu, silakan menjawab..

sireh junjung masa bertunang..
>> ofis dah bertukar jadi petiais skrg..

No comments: