Friday 10 April 2009

kisah minyak kereta aku..

sebulan brapa byk duit yang korang kena spend utk minyak kete? biasanya depends kt jenis kereta & cc kereta tu... ok mai aku cerita psl laki aku plak..

menurut harga minyak skrg, encek BuJaL biasanya pau aku kira-kira RM50 seminggu. kos ni termasuk la kos pergi balik dari rumah (shah alam) ke tempat kerja (taman desa, KL), kos jem tahap gaban tiap2 hari dan juga jalan-jalan dihujung minggu di sekitar shah alam. so setiap ahad petang @ malam aku akan isi semula smpai penuh.

berbanding masa harga minyak jadi RM2.70 dulu, kos RM50 hanya utk pergi dan balik kerja sahaja. tak masuk aku melencong dan jalan-jalan kemana pon..

ok.. hari ni plak..
aku isi minyak pada isnin haritu. RM 47 (sbb ada 2 bar lg.. full tank adalah kira-kira RM60). minggu ni aku cam biasa, pergi balik kerja, jem macam biasa, pahtu di luar masa pergi balik kerja tu aku ada pi Pudu skali, pi Subang Jaya skali.

dan belen minyak aku pada pagi tadi adalah seperti berikut..


hanya 2 bar yang luak pada minggu ini.. sepatutnya dah luak dlm 4 @ 5 bars.. BuJaL dah makan natang lain plak ke? risau plak aku? hoho..

ke sbb aku pakai alat pengesep minyak tu? tp dah lama aku install beb.. atau mungkin sbb aku baru servis kereta kot? ahhh.. lantak la.. janji sep. hehe..

>> sok sabtu dah.. besnya.. krohhhhh..

No comments: