Monday 20 April 2009

aku dan bas ekspres..

sabtu lepas aku blk kg pi carik tempat muffin tu. oh.. jauh gak sket. dah la tak sempat nak google map kt situ. macam amazing race plak.. seb bek ada co-pilot yg hanya tau mkn dan tido kt seat sblh.. ok la.. leh panik room sesama..

pahtu aku blk shah alam dari sp mcm amazing race jgk.. ni la akibat dah lama tak naik bas. bas g setia alam pon aku panik. btw fiza, tima kaseh atas info yg aku mintak tu. tp seb baik aku tak caye kt info ko bg tu. aku x turun kt terminal tu. takdak bas pon kt situ.. huhu..

lps tu bas tu g shah alam. haa.. kemana kita membeli bendera hendak menuju? ok.. amek teksi jer.. sampai umah? jgn la harap kan. kang kena byr utk 1 lg harga tiket bas. dgn langkah mudah, aku suh teksi tu hantar kt anggerik mall. ok, rupanya bas g kl takde kt situ.. demmm..!

dgn bantuan angah, dia suh aku menapak kt kompleks utk ambik bas g kl dan turun kt umah. dgn ditemani co-pilot td, mukanya yg sedia ketat tu dah makin ketat bila aku suh dia jalan ke sana plak. dan tiba2 aku jadi baik sbb tak berckp sepanjang jalan kaki dari anggerik mall ke pkns, naik bas dan turun kt umah. rasa mulut dah kena jahit sbb rasa membuat kerja budus kt dia. patut awal2 lg aku turun kt kl dan ambik bas ke arah klang tu.

tp takpe.. lps aku pura-pura nak belanja dia makan masa nak hantar kt umah encek kezen, muka co-pilot yg ketat tu dah tak ketat. last2 dia yg belanja makan. hm.. menjadi gak tektik penjimatan aku.. ;P

aku rasa dia lapar kot time tu. hahahaha.. naseb. skrg dia tgh bes2 berdengkur kt umah encek kezen tatkala aku kena pi kerja.

huh.. <-- muka letih + dengki.

teh-o ais ber background kan sunset kt sungai petani..

p/s: lina, pls collect ur muffins as requested. seplastik. haha..

No comments: