Thursday 10 July 2008

cikgu lukisan kejuruteraan..

"Wahahaha.. ko dapat.."

..itu la kata2 noma (sekadar nama samaran) setelah aku meminta beliau utk mengecheck nama aku samada aku lulus exam cikgu yg aku pi haritu tu.. exam ujian bertulis yg aku tipu semuanya tu..

aku sebenarnya takmau pi sbb aku dah selesa kt kampeni skrg ni.. yer la.. mana nak dapat kampeni yg dapat memenuhi hobi aku tanpa membayar sedikit pon wang. misalnya menglibatkan diri dalam aktiviti sukan, pi bermesra ngan anak2 yatim sambil naik flying fox dan banyak lagi yang bakal menyusul.. termasuklah aktiviti makan buah beramai2 pada Jumaat depan & aktiviti memancing (aku tak penah mancing pon wei) kt laut 24 Ogos ni..

tapi, seorang kawan aku yg email aku td memberikan jawapan ini..

Katanya..

Kalo ader rezeki n kau dapat better ko pi..(pendapat aku)

Sebabnyer

1. Gaji cekgu graduate yg amik bende ni, lebih besau dari gaji kite..huhu… mak aku kan cekgu, so dia citer gaji cekgu2 baru2 masuk ni nak dekat rm2500 lepas tmbh elaun

2. Cekgu ader cuti sekolah… leh jenjelan dgn anak2 ko nanti… hehehe.. <-- owh.. bile taun aku nak ade anak ni? hahaha..

3. Blajo cekgu insyaAllah best, diperakui oleh best fren aku yg skrg baru abis maktab. dulu dia Engineer kat consultant, pastu dapat offer cekgu, dia blah ar.skrg nak jadik cikgu sek teknik. nak ajo kej awam gak… laki dia site engineer…kesimpulannyer, masih dapat paktis engineering ar..
kata cekgu muzai yg dah jadi cekgu tu pulak camni..

haa... sapa kata keje jadi cekgu tu senang? jadi la cekgu dulu.. kemudian baru la kate senang atau tak..
uih.. bunyi cam horror je.. kuikui..

so.. adakah aku harus kawen ngan QS juga supaya aku masih mempraktikkan apa yg aku belajar dulu?

ohhhhh.. kekonfiusan menyelubungi diri aku walaupon aku taktau interview nanti lepas ke tidak.. kwang3.. hmm.. kalo lepas, selamat tinggal la wahai semenanjung mesia.. huhuhu.. (tetiba rasa nyesal pilih tempat jauh2.. padan muka aku..)

tp, bagi aku.. minat lebih penting dari segalanya.. kalau tak minat, adalah lebih baik anda jangan mencuba.. sekian.

>> pid, kalaulah aku boleh tukar ganti tempat aku ni ngan ko, pastinya aku bagi kt ko yg lebih memerlukan.. tp, ketahuilah, rezeki ko akan lebih mencurah2 selepas ni.. rezeki baby ke.. so, don't be too upset dude.. anggapla kitorang dpt tawaran g PLKN ni.. huhu..

No comments: