Friday 9 March 2007

MUKHSIN by Yasmin Ahmad

poster Mukhsin

aku tgk filem ni semalam iaitu hari pertama filem ni released.. suma seat penuh. kaget plak aku.. aku pi ngan kawan2 seramai 6 org.. dah plak tu, lokasi berlakon kat Kuala Selangor, dan kami plak skolah kat sana ramai2 selama 5 tahun. keje meneka nama jalan je setiap babak tuh.. hahaha.

ni sedutan cerita tuh.. layan sket..



crita ni mengisahkan kisah cinta pertama Orked,10 tahun (Syarifah Aryana) ngan Mukhsin,12 tahun (Mohd Syafie Naswip). Perangai Orked yg kasar ngalahkan gangster menyebabkan dia mula berkenalan dan berkawan baik ngan Mukhsin. Mukhsin datang ke rumah makcik dia yg juga jiran tetangga Orked pada musim cuti sekolah dan akhirnya persahabatan mereka ni berakhir setelah musim cuti sekolah tu tamat..

apapon, crita ni mmg bes sbb keje aku gelak je.. lawak spontan dlm semua babak. tak rugi la korang tgk.. aku rasa nak tgk lagi skali plak.. babak yg paling bes bila Orked dgn muka tak bersalahnya buang beg skolah sorang budak gemuk yg tgh buli sorg budak lain.. buang kat luar tingkap bas yang tgh bergerak plak tu. giler slamber budak neh.. hahaha.. op.. tercerita plak.. hehe..

lagi satu, aku suka lagu yg dinyanyikan semula oleh Adibah Noor tu.. ;)

aku bagi 4.7 bintang dari 5 bintang.. tgk, jgn tak tgk..

>> interview ok jer.. \(^_^)/

No comments: