Tuesday 1 December 2009

Alone..

cerita sket pasal balik raya haji haritu.
sblm ni aku tak lalu mkn..
tp raya haritu selera makan tiba2 menjadi2..
aku makan suma ni dalam 1 hari..
- sejemput nasik dgn daging korban cicah air asam
- laksa
- menyicah jambu dan asam cakuk (asam jawa muda yg dipetik dari pokok)
- murtabak sebiji
- roti canai 2 biji

mlm tu aku senak perut. plak tu tidor kt umah ibu mertua.. yg tandasnya kt luar sana.. walaupon tak rasa nk 'membuang', tp kena gak standby. rasa nak muntah pon ada sbb angin. aku dah macam gila kt bilik. nk kejut encek hasben mcm tak tergamak plak (eh.. bleh ke camtu?).

last2 aku dah macam wat latihan kebakaran. makanan dah smpai ke tekak dah ni. cemas. nak ke bilik air ada 3 pintu yg berkunci. 1 tangga. dgn umah yg bergelap. dgn aku tak tau camna nk bukak pintu2 tu.. last2 sempat gak aku muntah kt bilik air. mujur aku tak jatuh kt tangga tu.. huhuhu.. amazing race. mmg berpeluh aku pada malam yg sejuk gila babas tu..

subuh tu, cerita kt encek mohd hasben.. dia ckp apsal tak kejut dia. ntah. sbb tgk dia sedap tidor smpai rasa tak tergamak nk kejut.. adeh..

tamat cerita psl makan tu.

ni cerita psl nk blk shah alam plak.. disebabkan aku berbadan dua (alasan ni), kita bagi org yg gagah la bawak keta. fes taim dia drive jauh2 ni.. dan lama. mana tak nya. jem luar biasa. dari bkt merah ke RnR sg perak je dah amek masa 6 jam. sepatutnya sejam stgh je plg lama pon.. sian laki aku kena bawak keta manual mcm dok dlm jem dlm KL selama 6 jam.

"abg rasa jari kaki dah ilang ni.."
"sabar... nak tukar driver ka?"
"tak apa lah.. sat lg.."

sejam lepas tu..

"rasa kepala lutut plak ilang.."
"huhu... jom la kita tukar.."
"tak apa lah.. sat lg.."

rupanya sebab jem adalah org Q nak masuk RnR tu. gila apa.. dah padat dlm tu pon nak masuk lagi ke? gila Q nak masuk RnR smpai lebih 60km.. aku yg takdak kena mengena dgn RnR tu pon kena Q smpai kt Penang nu.. last2 kami travel dari kedah smpai shah alam dkt 11 jam... 11 JAM ok...!!! smpai umah kul 2 pagi..

smpai je kt rumah, encek mohd hasben kemas2 barang dia.. packing.
nak ke mana? ok, kena belayar ke Lumut stat Isnin (semalam) selama 2 minggu..
hwaaa...

tp tak apa, kakak ipar baru dah ada kt rumah.
sgt rajin memasak dan mengemas..
:)

>> smlm pi check-up.. nk wat kad pink tu plak.. tah bila..

No comments: