Wednesday 25 March 2009

karangan dgn 1 gambar..

kt ofis saya ada deretan kedai makan. kt situ banyak pokok-pokok besar dan tinggi. mmg bagus la kalau nak parking kt situ. nak ambik gambar pon cantik gak. lebih2 lagi masa tgh ribut. ala² crita winter sonata kalau daun² berguguran.. eceh.. tapi kalau dahan yang gugur tu tak tau la apa yg jadi kan.. (apa aku cuba perjuangkan ni?)

tatkala aku nak pi makan kt gerai tu, ada hewan menge'miau' kt atas pokok. ya ampunnnn.. seekor kucing tgh menggigil kt atas pokok. tah camna dia naik atas tu. kalau mengikut keupayaan dan tenaga dalaman bagi seekor kucing normal, rasa mcm tak mampu dia nak panjat sampai dahan pertama tu. sbb takdak dahan lain in between. suspicious.. (ke ada org baling kucing tu kt dahan tu? ke antu bwk dia naik atas tu.. huhu..)

disebabkan aku yg 'tinggi² alang' ni tak dapat membantu, aku terus sahaja ke gerai tanpa rasa bersalah. (ya.. mmg aku tak bersalah) dok tgk² jugak kucing tu sambil menantikan mihun bandung dgn sabar (makan lagi selepas makan kfc <-- org belanja, aku tak beli.. boikot..) tapi mihun hailam yang tiba.. yaa.. org tu salah amek order.. *&#$@**

aku makan saja sbb kata orang, rezeki jangan ditolak.. lagipon kucing pon masih kt atas pokok.. tgh menggigil.. (mcm takdak kena-mengena je ayat ni)

sambil berkata "kesiannnn...", abih sepinggan mihun hailam tadi. dan sambung tgk kucing tu..

tiba², dengan gaya seorang hero, muncul seorang jejaka membawa tangga.. lantas menyelamatkan kucing itu yang tah berapa lama dah dok menggigil atas tu.. ni ada la sket bukti bro tu selamatkan kucing.. aku snap masa tgh makan..


hm.. tak clear sgt la..
sbb aku pakai hp yg guna bateri AA..
cap ayam..

tapi lupa nak tanya sapa nama..
boleh kenal atau pun tidak..
duduk kat mana..
dengan siapa..
ada handphone..
apa nombornya..
(sekadar petikan dari lagu adam.. tiada kena-mengena dgn penulis)

~sekian karangan saya pada kali ini..

>> nak pi main futsal jap.. dah lama tak main.. huhu..

No comments: