Tuesday 19 October 2010

Income dari iklan Nuffnang..

aku tak ingat bila aku mula letak iklan nuffnang kt blog aku ni.. agak berkurun gak la.. smpai fedap gak sbb tgk imbuhan dari iklan tu selo sgt nk naik.. smpai 1 masa, aku sendiri yg click kt iklan tu hari2 tgk jadi apa.. rupanya iklan berunsurkan campaign dia mmg bagi lump sum dlm 0.25-0.50 sen per campaign (bkn per click yer).. klik 4juta kali pon mmg dia bg byk tu saje. jadi sen-sen tu la yg himpun sejak dulu.

aku ada gak baca entry kt blog ceeramon pasal iklan ni. dia mmg dpt income dr iklan tu je. dok umah sambil mkn nasik pon dah dpt income dari nuffnang. mau smpai 4 digit aku rasa dia dpt.. dia ckp mula2 kena sabar sket sbb kebanyakkan yg awal2 tu iklan campaign saje.. bila dah lama2 nanti akan ada 'buffered earning (BE)' dgn 'metered earning (ME)'. bila muncul yg tu, baru income akan mula menjadi byk..

baru ni aku bukak blk akaun nuffnang aku. hah.. dah byk dah income aku. last bukak ada la belas2 ringgit. skrg dah cecah RM40 ++. sebabnya BE dgn ME tu dah muncul. bonus utk setiap kali klik iklan pon ada. range dlm 7 sen ke RM 1.19. haihh.. rugi aku tak click masa iklan rege 1.19 tu muncul..


so, tunggu saje bila dah cecah RM 50 baru leh keluarkan. nanti Nuffnang akan pos kt kita..

kepada yg blom try, sila la try.. tak rugi kita mencuba.. bkn susah pon nk letak coding iklan tu kt blog.. sambil² merepek tu dpt gak duit...

torai jgn tak torai k...

>> encek hasben nk pi belayar.. huhuhu..

No comments: