Thursday 11 March 2010

mak aku jual telekung..

sejak dahulu kalaa, mak aku ada koleksi telekung yg cantik2 dan sgt selesa..
dari kain cotton smpai ke kain licin.
kadang2 aku suka curik telekung dia. hehe..
bila dia jumpa yg cantik dan selesa, dia akan hadiahkan kt anak2 menantu dia..
serta berkongsi keselesaan dgn kawan2 dia.
mean, dia tlg belikan utk kawan2 dia di atas permintaan diorang..

pada suatu hari, dia jumpa org jahit & jual telekung kt kg.
pahtu dia beli & rasa telekung tu sgt selesa dipakai.
oleh kerana mak aku ni mengajar ngaji kt umah, anak2 murid dia (yg terdiri dari org dewasa) ni dok belek2 telekung dia pakai.
pahtu masing2 kemain testing pahtu mintak suh belikan.
siap yg terus order 5 lai pon ada.
sbb tu mak aku stat nak amek order.
senang kira.

asalnya dia letak renda2 tp mak aku dah suggest kt dia utk ubah sket design dia utk keselesaan pemakai.
kain sgt lembut dan tak perlu pakai serkup pale sbb dia mmg ngam2 dgn muka dan part dada ke atas, dijahit 2 lapis.
kain macam ala-ala stretch sket.
tak panas dan ringan.
kain pakai ada getah kt pinggang.

kalau org macam saiz aku, pakai saiz S.
(kalau aku beli baju kurung pon saiz S - so agak2 la aku besar mana, bagi yg tak kenal aku la kan.. hehe..)
kalau pakai M ok gak sebenarnya tp aku rasa dia dah nk smpai dkt2 anak rambut. kalau sapa muka besar sket dari aku dalam 2cm (camner nak sukat? haha..), elok amek M.

so size ada byk.
S, M, L, XL

sapa nak tempah dgn saiz muka skali pon bleh.
kiraan dalam inci..
bleh ukur kt telekung yg korang pakai skrg.

Harga?
RM 60. (excluding postage)
utk semua saiz.

sapa yg berminat, bleh la tempah dari skrg.
bln ni mak aku blk kg lg kot.
so bleh la suh org tu jahit.
next stock mebi bln 5 lak.

sesuai utk hadiah utk diri sendiri, emak, mak mertua, bini, tunang, kekasih gelap, dll..

nanti aku letak gambar.

oh ya..
sapa nak order, bleh email kt aku nama, email, alamat, no telefon, size dan kuantiti telekung kt email aku kt ciPuding_7@yahoo.com.
tengkiu.

p.s. sebagai promosi, utk 5 belian terawal, aku bagi diskaun RM 55/telekung (excluding postage). ewah..

>> baru nak amek 1.. tp mak tak bg sbb yg dia bawak blk suma org dah book. huuuu..

No comments: