Tuesday 23 March 2010

kejadian jenayah jam 6 pagi..

hm.. lama aku tak apdet.
bizi, malas suma ada. complete.
pembawakan.. <-- alasan kukuh. hehe..

ha.. saspen tak tajuk di atas?
mmg saspen.. aku saspen gak.
ni cerita betul. tak tipu punya..
ceritanya macam ni.

pada pagi sabtu lepas yg hening, kira-kira jam 6 pagi, dari tingkap bilik, aku dgr bunyi ala-ala bunga api 1,2 das.. terpikir gak, sapa main bunyi api besar tu pagi2 ni.. masuk das ke 3, bunyi kaca berderai, bunyi das ke 4, bunyi kaca berderai lagi.. bunyi macam kecoh2 sket..

1 je aku terpikir..

"bangun.. bangun!! ada ketuk cermin kereta..!!!!", kata aku kt encek mohd hasben.

punya la panik smpai aku dah lupa kereta aku parking kt mana. hohoho.. tengah kecoh2 nak turun bawah, mak aku dah menjerit2 panggil abg aku.. tiba-tiba terbunyi alarm keta abg aku.

semua org keluar umah tgk..

nah..
umah tok sami sebelah kena serang dgn geng cucu dia kot. pasu bunga dalam gate umah pecah berderai, moto cucu dia yg baru beli tak smpai 24 jam yg di park kt porch pon berderai gak.. tak lupa van tok sami yg berderai hampir semua cermin kereta dia kecuali cermin depan..

bukan itu saja..
selang sebuah rumah dari umah tok sami, adalah rumah sorang pulis mata-mata gelap. kereta wira dia kemek kt tepi, kelisa anak dia pecah cermin belakang..

ada lagi..
selang lagi 2 buah rumah dari rumah pulis tu adalah rumah yang sewa oleh bebudak politeknik. proton saga baru ber plate BKL kepunyaan salah sorg bebudak tu, retak cermin depan.

tgk kereta abg aku lak.
dia park kt luar.. nmpk ok saje..
tapi...
rupanya kt spoiler dia kena tetak dgn parang.
pahtu berlubang..
patut la kereta dia bunyi alarm tu.
sbb bunyi alarm tu penjenayah tu suma lari.
kereta dia mmg sensitif gegaran.
bunyi guruh kilat yg kuat pon kereta bleh bunyi..
huhuhu..

fuh... seb bek kereta aku park dalam pagar umah..
dah la kereta aku takdak alarm.. spoiler pon takdak.
kalau kena tetak, mau berderai cermin blkg tu..
alhamdulillah...
encek BuJaL terselamat.. <-- very the tacing..

dgr dari cerita adik pada cucu tok sami (tuan punya moto baru yg berderai tu), geng abg dia jeles sbb abg dia ada moto baru. pahtu ada bisness sendiri lak. aduyai.. kalau nak ketuk pon, ketuk yg berkaitan dah la.. jiran2 ni takdak kaitan ok..

lepas wat polis report, mak, adik, abg & akak ipar aku suma blk kg. cadangnya depa nak blk lepas subuh tu sbb nk mkn 2 kenduri kt Kulim. last2 gerak lewat sbb kejadian ni.

aku?
mujur laki ada tlg temankan..
hari kamis ni baru depa suma blk shah alam..
huhuhu..
takuit.. <-- takut dlm loghat perlis.

moral:
parking la kereta dlm pagar umah. pastikan pagar berkunci. dan lebih bagus lagi kalau pasang alarm kereta.. hoho.. (tp porch umah aku muat 1 kereta saje.. huhu..)

>> ahad shopping brg baby lg. dah tamat sesi shopping. almost complete cuma ada certain benda ja lg nk kena beli nanti mcm pampers & jamu2 tu.. hoho..

No comments: