Thursday 4 March 2010

kesengalan di bank..

bos takdak harini dan esok..
tp dah ckp kt dia smlm, harini kami (aku dan seketeri bos) nak jalan2 carik bank..
byk benda nak urus..
main point: bukak akaun CIMB..
sbb sejak 2 tahun lepas, guna akaun mebeng utk gaji..
tp kampeni prefer CIMB..
so, gaji aku akan float 2-3 hari tiap2 bulan..
rugi2..

sebelum pi CIMB, p ke mebeng terdekat dulu..
kluar duit.
alang2 kluar duit, pi masuk sket kt ASB..
(eksited sbb baru ada buku sendiri haritu.. batak! haha..)

borang dah isi kt bawah, amek nombor & naik kaunter kt tingkat atas.
masa naik 1st step, dah dgr no aku dah dipanggil..
ada hampir 20 step lg nk smpai 1st floor..
oh.. dah mula mengah.

smpai kt kaunter, bg semua yg ada kt tgn kt akak kaunter.
sambil mata tgk kt staff lain kt situ.
dan meredakan mengah naik tangga td..
muka slamber dikaunter..

tiba2 mata akak kaunter tgk aku.
tak ckp. tp rasa mcm dia mintak sesuatu.

"kenapa kak? oh.. nak IC ke?"
sambil seluk beg nak carik wallet..

"tak. nak duit.."

tiba2 muka rasa panas.
macam baru kena lempang.
malu giles.
nak simpan duit tp duit tak bagi.
sangat sengal ok.
hahahahahahaha..

moral: kalau nak simpan duit, lenkali kluarkan duit awal2.

tamatlah kisah sengal.

>> singgah kt restoren jaring kt sunway. mesti anak aku terhibur dpt mkn kerabu td.

No comments: