Monday 13 October 2008

jalan-jalan carik pasal..

last week, aku ngan lina pi skudai.. saja jalan-jalan carik pasangan.. err.. maksud aku, carik pasal.. hehe.. kami bertolak pada jam 8.45 dan tiba pada jam 10 pagi.. yaaa.. kira2 2 jam suku je perjalanan kami.. ajaib tak? sbb aku naik skyline milik lina dan dipandu oleh aku selaju 160-170km/hr.. harap2 takdak speed trap la.. hehehehehe..

kt skudai tu ada kenduri kawen encek mohd nani-san iaitu ex-roomate aku masa kt itm dulu.. nani-san ni dulu byk tolong aku dalam membuat esimen. dia sebaya aku tp senior 1 sem. bila ujung sem, dia bg suma softcopy esimen dia. bila aku naik sem, aku recycle esimen dia.. sebenarnya dia pon recycle esimen org lain tp tokok2 tambah sket.. apa salahnya bantu membantu.. itu kan amalan yg mulia? hehehehe... oleh kerana nani ni dah sedia cantik, maka, bila dimekap kan pada hari perkahwinannya, bertambah la cantiknye.. cuma rambut kakpah tu yg spoil sket.. tp ok la tu..

gambar tak formal..

saje noma amek gambo pid ni sbb takde org amek gambo dia.. sape suh dia dok blkg.. hehehe..

nani dan faizal tgh bersandingan..

rambut nani versi kak pah mase nak pi makan..

pada sabtu malam tu, kami menginap kt umah mak buyung.. noma pon ada skali. siap pi kg nenek dia. ada jamuan raya peringkat kampong tu.. dgn muka slamber je pi makan nasik briyani baek punya kt situ. ah.. bkn org kenal pon, janji kenyang.. kuikui..

kedai 'rucit' ke pid? hehehe..

ahad tgh hari, dlm perjalanan pulang ke shah alam, kami singgah kt air hitam.. seb baik aku bawa duit sket.. kalau x, aku beli ngan air itam tu skali.. huhu.. setelah hampir rentung (dkt 2 jam jalan kt panas terik tu), akhirnya aku beli bamboo blind utk tingkap bilik aku yg dah beberapa kali pospon nak beli sbb kt jayen mahal.. kt situ aku beli RM30 je.. kt jayen aku tgk RM70-80 haritu dgn size dan material yg sama.. penjimatan sungguh. tak lupa aku beli chermin bertingkap yg menjadi idaman mak aku sejak dulu.. pon harga RM30 jgk.. aku tak tau brapa untung org tu jual murah camni.. huhuhu..

tgk la taun2 depan, aku ingat nak pi lg skali sbb cambes je.. tp kali ni nak bawak sepeti besi duit utk shopping. jgn kata kedai2 tu, ngan ketua kampong air itam tu skali aku beli nanti.. puas ati aku.. hahahaha..

aku, mak buyung dan nomey..

>> bila nak ngedet ni? kuikui..

No comments: