Monday 14 January 2008

tips2 ilangkan ngantuk..

harini acara mengantuk menjadi-jadi.. asal dok opis, mesti ngantuk.. asal ngantuk, mesti ada kt opis.. ada setan ke? haha..

tp harini aku dah cuba teknik terkini dan insyaAllah akan menjadikan ia sebagai hobi terbaru walaupon ada kesan sampingan ke atas diri sendiri. hohoho..

kaedah yg aku cuba buat pada hari ini ialah..

1. meletakkan tangan pada tepi mug yg berisi air milo yg panas..

bila tea lady hantar minuman, terus saja letak tgn kt tepi mug itu. setelah habis diminum, tambah lagi dan lagi dan lagi.. selain dpt mencergaskan minda dan mencerahkan mata (sbb tgn kena panas), tenaga dan kalori (yer2 je..) juga boleh ditambah sekaligus dpt menaikkan berat badan secara optimum.. (apa aku merepek ni?)
2. berjalan menuruni dan menaiki tangga ke surau pada waktu zohor dan asar..

apabila kadar degupan jantung meningkat sehingga ke tahap maksimum (camner nak kira degupan jantung ni? kira batu bata tau la..), darah akan berjalan lebih laju ke seluruh tubuh seperti lajunya aku naik dan turun tangga.. maka, cerahlah mata anda.. ewah, aku merepek lagi.. haha..
3. pura-pura berjalan ke mesin fotostet..

oleh kerana mesin fotostet itu adalah printer aku juga, maka, setiap yg di print akan keluar kt mesin fotostet itu. kadang2, bila aku print, tgk kt situ, tak kluar plak.. bila dah keluar, ilang plak sbb org lain terambik.. jadi, proses berjalan ke mesin fotostet secara ulang alik byk kali akan mengundang kebengangan dan menyebabkan kemalasan dalam membuat kerja berlaku.. pahtu, aku terus ceting kt ym.. hahaha..
dan 1 kesan yang ketara adalah..

baju dan tudung aku berbau rokok akibat lalu kt tangga kecemasan sbb naga-naga melepaskan asap untuk halau nyamuk kt situ..

huh.. spoil btol.. lain la aku yg jd naga tu.. mmg patut kena kt diri sendiri.. cis kek sungguh.. huhu..

>> mak lijah (baca: mangsa buli) dah balik rumah.. yey yey..

No comments: