Friday 7 December 2007

briefing session @ Opus..

direct to the point..

ptg td aku pi Opus. ada briefing session ttg program aku join ni.. dah la lmbt.. sbb aku ada hal sket.. jumpa arkitek kt kl, g sunway jumpa supplier, blk ofis kt klang jap, pahtu baru g kl blk.. letih sungguh harini..

masa dalam lif masa pi tu, jumpa junior aku masa skolah.. Alif Azhar nama dia.. dia dpt gak join program ni (pahni called as "YETP - Young Engineers Training Program"). masuk dlm meeting room, dah ada 9 org dalam tu, dan berbelas2 head of department dalam Opus.. rasa cam segan gila.. seb baik baru stat. pahtu rasa cam kena soal siasat dalam mahkamah sbb dpn kami 12 org (trainee) ni ramai..

aku kena dok depan skali dkt ngan slide.. hehe.. setelah dia introduce about the company, pengerusi majlis ckp..

" ok, lets start introducing about urself.. start with you." sambil tunjuk kt aku yg tgh mengisi form yg dah seminggu diorang bg..
"erkk.. my name is... i'm 24 years old.. currently i'm working as buruh kasar at... blabla..", secara senyapnya, jantung aku berdegup kencang sbb terkejut punya pasal.. pahtu tak ready plak tu..

deymit! hahaha...

dalam 12 org tu, aku sorg je rupanya yg amek QS.. lain2 suma majority amek civil engineering.. cehh.. terpinggir aku..

sebelum balik, siap diorang suh amek gambar ke semua trainees.. harap2 keluar la dalam majalah TIME.. hahahaha.. meluat aku.. haha..

so, menurut schedule aku, bermula isnin ni, dan 6 bulan seterusnya, aku akan dok kt HQ = Faber Tower dalam department Procument Contract.. dah lama aku tak sentuh bab2 contract ni.. hmm.. bes tuh.. hehe..

next 6 months, aku dok HQ lagi.. tp department lain plak.. mean, setahun aku buleh membela badan aku sebaik2nya.. bagus tuh.. hehe.. next 6 month, aku kena involve ngan project kt Cyberjaya plak.. lalala..

dah la.. letih dah.. letih mkn pizza td..
btw, thanks to Lina sbb blanje aku.. sempena..
[1] beliau telah konvo baru2 ni..
[2] aku dpt kerja baru..
[3] bitun dapat sambung master kt UUM..

~the end~

>> sok last day keja.. bai bos..

No comments: