Monday 27 August 2007

tilam vs kolam..

pada suatu pagi yang indah, datang seorang budak pompuan yg kuat makan masuk bilik aku..

"macikkk.. bangun..", kata budak gemok berumur 2 tahun tu..
"hmm....", kata aku secara malas..
"bangun la...", kata dia lagi.. tiba2 dia bukak mata aku guna jari dia..
"hoiii..", amek hang.. hehehe..
"macikkk.. jom mandi 'tilam' nak?"
"mandi 'tilam'?", aku dah btol2 terjaga skrg.. sambil berfikir akan 'tilam' itu..
"laaa... kolam la, bukan 'tilam'.. ceh.. takmau ah..", ujarku..
"takmau, sudahhh..", balasnya..
cih.. dah pandai balas-membalas rupenye.. lgpon camner nak join dia mandi dlm 'tilam' dia tu.. kedalaman air paras buku lali aku je.. pulak tu, ajak aku time nak siap2 bangun g kerja. hampeh! hahaha..

hm.. masih teringat kisah seorang makcik yg aku lawati beliau di kuala selangor smlm selepas meraikan majlis pertunangan adik Angah (bukan angah.. ;P).. elok2 nak singgah setengah jam, dah jadi 3 jam kerana banyak yg kami sembangkan sambil beliau masak utk kami sama2 makan malam. makan lagi? blk umah, aku timbang, dah naik sekilo. baguss.. hoho..

nak dijadikan cerita, tetiba beliau nak kenenkan aku ngan anak sulung dia plak yg juga senior aku mase skolah dulu. sblm ni dia telah cuba mengkenenkan aku dgn anak dia yg se batch dgn aku mase skolah dulu dan memang usaha makcik itu tidak berjaya sama skali walaupon aku disogok dgn buah mangga dpn rumah beliau yg sedap itu. hehe.. btw, sahabat aku itu telahpon kembali ke rahmatullah.. hmm.. itu adalah seniorku yg pasif. borak pon tak penah. hehe.. ooo.. lawak sungguh. tima kasih je la wahai makcik.. saya sibuk carik harta ni.. hehehe..

>> sape nak, aku bleh tlg ckp kt makcik tu.. hehehehe...
>> i love this sweet song by Anuar Zain - Lelaki Ini (right-click and 'save target as' to download).. bila la ada org nak nyanyi kt aku.. hahaha..

p/s: malam ni malam nisfu Sya'aban. jangan lupe baca surah Yasin 3 kali.. (also as a reminder for myself)

No comments: