Thursday 5 July 2007

surat lama..

masa gotong-royong dlm umah aku baru ni, aku terjumpa kotak surat lama.. surat masa form 1 pon ada. adeh.. camna plak aku bleh simpan khazanah2 tu.. kad2 besday, even kad raya pon ada.. siap ada lagi bunyi2 kad raya tu.. bleh recycle ni. jimat.. hahahaha..

semua surat2 dari org ramai masih ada.. sapa nak baca sambil bergosip, bleh datang kat rumah aku. hehe.. surat yang paling lama aku simpan, surat arwah abah masa beliau pi Mekah ngan mak utk menunaikan haji.. surat bertarikh 15 Apr 1994. ini sudah menjadi kegemaran beliau untuk berutus surat atau poskad utk anak2 nya ketika menunaikan haji atau menunaikan umrah secara berseorangan..

masa beliau pi haji ni, aku darjah 5. kami semua dok ngan tok. adik aku umur 2 tahun masa tu.. ni antara bait2 ayat dari surat yg dihantar kepada kami adik beradik dgn menggunakan tulisan tangan beliau..

surat dari abah.."jangan malas mandi.."

nampak sangat kami semua ni malas mandi masa kecik-kecik dulu.. hahahaha.. dulu la.. skrg tidak lagi.. cewass..

>> berbaktilah kepada kedua ibubapamu selagi mereka masih ada..

No comments: