Thursday 10 May 2007

perjalanan tanpa perancangan..

smlm kul 4 ptg, aku diarahkan utk pergi ke penang untuk membeli tender dan menghantar sijil cidb company kawan bos aku. tak semena2 sungguh.. kul 430 ptg aku blk amek mak aku yg kebetulan baru sampai dri kedah kat stesen bas s17. pahtu aku beli tiket keretapi ke Butterworth. mula2 beli tiket ekonomi, dlm perjalanan balik, aku patah blk ke tempat beli tiket. tukar ke kelas yg ada katil.. bleh claim nye psl.. hehehe.. RM38 je pon.. tiket kul 900 mlm.

sampai kat sana kul 600 pagi, aku kena tunggu org suruhan kawan bos merangkap laki org, mai amek aku. sejam stgh pahtu baru dia smpai.. dia kata, "kita takleh naik jambatan pulau pinang sbb jem.. kita kena naik feri.."..
wooo.. rupanya nak kena g Balik Pulau.

pah beli tender yg berharga RM700, kami terus ke Kuala Kedah, lokasi site kawan bos aku.. buat jalan di persisiran pantai dari kuala kedah ke mana tah.. ada castle lawa apa tah kat situ.. marina2 apa tah namanya..

kul 200 ptg org tu hantar aku kat stesen bas kat Alor Setaq (shahab perdana) dan beli tiket bas balik shah alam. naik bas kul 230 ptg.. sampai shah alam kul 930 mlm..

1 stgh hari perjalanan yg tak terancang langsung tp menarik. naik keretapi, feri, kereta dan bas.. lengkap.. kapal terbang je tak naik dlm cerita ni.. hehehe..

penat dah utk harini.. kematu pinggang aku.. huhu..

>> Nokia 5700 kuar plak dah... mesti la lagi tak mampu.. huhuhu..

No comments: