Monday 10 October 2011

menggadai laptop demi sesuap nasik..

tajuk poyo lebih.. haha..

aku dalam proses menggadai laptop yang masih elok.. conditionnya almost 9.5/10.. windows 7, RAM 1G, storage dlm 300G kot. tak ingat.. sblm ni dok survey tablet pc cap ayam yang harga bwh 5 rat.. mmg bleh dapat. bila pidot kata dia beli 1k je dgn pakej selkom (terpengaruh), pahtu member opis lak kata nak carik laptop, aku menggedik la nak beli 1 yang kononnya up sket dari 5rat tu.. mungkin 1k + (hasil gadaian) plus 5 rat (bajet awal) = RM1500+.. tablet pc rege 1.5k? khelllasss kau poon.. hampir bleh dapat ipad dah ha..

tu bajet saje. kalau member tak jadi beli laptop ni, aku beli yg cap ayam saje la. dari encek hasben nk beli psp, baik beli bendalah ni. bleh main game, dan bleh wifi juga.. kalau murah sgt dan kualiti-ok-laaa, bleh la beli 2.. eh.. eh.. tamak la plak. tp secara serius aku bgtau, kalau tgk kt mudah, dgn harga RM330 korang bleh dapat 7 inch android tab tu, ram 512 (berdesup la kalau main game, fb apatah lagi..), storage 4G-8G. function lain pon ada. bes kan? cuma guarantee setaun saje, tu pon manufacturer punya guarantee. kalau nak kedai tu punya, kena add RM50 utk 12 months. duit lagi.. lagi 1, kualiti gambar aku tak pasti sbb tak tgk secara real. ingat nak test beli 1 untuk encek hasben.. belikan, tp dia bayar sendiri.. hehehe.. org tu tgh masyuk dpt claim belayar hmpir sebulan gaji.. terpaksa gak mengendeng sket.. tak byk, sket je.. ;p

sapa yang rasa ada pengalaman pakai tab ni, either yg ori @ cap ayam, inform la.. bleh buat perbandingan..

>> selamat hari isnin.. saya malas!

No comments: