Thursday 19 November 2009

alkesah org tak berkudrat..

harini aku rasa mcm dah sehat sket.
tp aku smpai lmbt jugak kt opis.. <-- ada kena-mengena tak?
dkt kul 9 tuh.. hehe..

mai nk bgtau apa yg dah berlaku sejak seminggu lepas.
my pregnancy ada bleeding sket.
then puan pidot suh aku g check kt dokter.
maka, seperti beliau dulu juga, aku kena inject utk kuatkan rahim. 2 hari MC..

lepas kes tu, aku stat meloya. setiap kali nk makan (sesungguhnya semua makanan pon tak lalu), aku kena kuarkan sket (baca: muntahkan secara paksa). lepas tu aku kunyah apa yg aku rasa bleh dikunyah. telan saja asalkan makan.

oh ya.. bagi yang tak pernah ada pengalaman mengandung, mai nk bgtau sket macam mana rasa tiada selera sepertimana yg aku rasa ni..

1. sepanjang masa mulut terasa payau / pahit.
2. aku tak boleh nk sendawa (tp angin byk dlm perut sbb kurang mkn). jadi, sepanjang masa terasa ada sesuatu di saluran esofagus, seperti tertelan sebiji gula2 yg tak sempat dikunyah dan sepanjang masa dia dok situ smpai la episod memuntahkannya berlaku.
3. semua makanan tak kira rasa manis, masin, kelat, sedap, tak sedap, suma rasa sama saja.. iaitu tiada rasa. mcm kunyah polistrin kot. haha..
4. semua makanan sangat la sedap, tp jgn harap la nk sentuh. lebih-lebih lagi yg berbau kuat.

hm.. segala aktiviti menumis, menggoreng dsb, mmg aku kena lari. kalau tak, emosi akan lebih menjadi2..

minggu ni aku ada pi wat checkup lg. sedas inject kena lagi. mintak MC sehari. pengsan jap..

kt rumah, aku hanya melepek kt sofa sambil tgk cerita cinta balqis, nur kasih (ulangan) dan cik ah cik nin.. hehehe.. tak lupa, kepala kena kasik tegak (sendal dgn bantal) supaya tak mendatangkan loya..

sekian..

masih maintain setelah turun 2kg dalam masa seminggu..

>> sok travel ke Kuantan.. bro's wedding. double pengsan la aku..

No comments: