Monday 22 September 2008

iftar @ umah lina..

hah.. aku nak apdet pasal majlis iftar kt umah lina, sumwhere kt bukit subang sabtu yang lalu..

bermula dari jam 8.30 pagi, lina kejut aku pi market sec 16 utk beli bahan masak untuk bukak posa. kira-kira jam 9 dia smpai kt rumah aku. membeli sakan smpai tak cukup jari nak gantung plastik. pahtu pi tesco plak.. hah.. smpai kt rumah lina kira-kira jam 12 tgh hari, kami stat pakai uniform chef (baek punyeee.. hahaha..) dan mula cuci ikan, ayam, sayur2an dan menyegarkan diri (misi rahsia ni.. hahaha..)..

dan buat fes time aku masak ikan siakap 3 rasa ni. sedap la jugak (puji diri sendiri).. kira dah bleh bukak restoren ni. haha.. sapa nak resipi camna nak goreng ikan tu, mintak kt aku. sos dia mintak kt lina sbb lina yg masak. bukan aku. hahaha..

antara tetamu yg datang merasa air tangan aku (berkat ni.. hahaha.. ) adalah seperti berikut:

1. aku <-- perlu ke bagitau?
2. lina <-- tuan rumah
3. minah
4. lini <-- kawan minah
5. adik
6. lt. zaman <-- laki adik
7. capt. zakuan <-- kawan laki adik
8. elyn
9. ella
10. hafiz <-- laki ella
11. nayli batrisya <-- anak ella
12. irm
13. hafiz <-- laki irm

last but not least,
14. afiza churemy <-- lecturer UPM.. kuikui

menu plak adalah seperti berikut:
1. siakap 3 rasa
2. kailan belacan
3. tomyam ayam
4. bergedil minah <-- sbb minah buat
5. kerabu telor <-- resipi turun temurun
6. sirap selasih.. ke selasih sirap? (selasih lg banyak dari sirap.. haha..)

memandangkan aku tak bawak kamera, jadi aku just tunjuk gambar dari henpon cap ayam aku ni je aa.. ok la ni.. ada gak bukti aku masak ikan siakap tu.. walaupon tgh masak, aku ngan lina sempat berceting kt sini pahtu aku plak sempat main game travian aku tuh.. tau2 je masakan pon dah siap.. hebat tak? hebak supo pokmak.. mane ada chef masak sambil ceting.. hahaha.. (hampir hangus ikan siakap aku.. hahaha) layanggg...

ikan siakap aku yg tengah bercanda dalam kuali..

dapor umah lina.. seperti dapor orang berkeluarga kan? hehe..

tangan minah yg tengah masak bergedil..

masa untuk makan..

posing.. (bukan ada asap kt umah lina tu, tp kamera hp aku tgh tak btoi time tuh.. layan je la..)

>> cuti raya smpai 6 Oct..

No comments: