Friday 23 July 2010

berat badan..

masa muda-muda dulu (oh.. sekarang aku dah tua la ni?), berat badan aku sekitar 40kg ke 44kg.. sangat susah ok nk smpai ke 45kg tu.. kalau smpai pon, misti demam pahtu. terus jadi 38 lak lepas demam tu. hehe..

so, masa mengandung haritu merupakan waktu yg sgt bes utk menimbang. walaupon itu cuma sementara, tp sekurang2nya dapat gak la aku tgk jarum timbang tu cecah 45kg. dan lebih mengharukan, mencecah 59kg.. amazing race kan.. hahaha..

sehari sblm aku bersalin, berat aku adalah 59kg. dan sehari lepas aku bersalin, berat aku jadi 48kg.. hampir 11kg yg kurang. baby adalah 2.5kg dan bakinya adalah air ketuban, uri, darah dan tah apa lagi.. byk jugak 11kg tu..

dan harini..
hari ke 17 aku berpantang..
dgn selera mkn yg kembali seperti asal (baca: macam bela hantu raya)..
aku timbang, dah jadi 45kg..
makin turun..
dan dah nak jadi seperti zaman dulu2 juga..
nmpknya dah jenis aku camni.
redho je la..
huhu..

Aufa disebalik baju ibu dia.. (baca: sedang menyusu)

>> kisah pengalaman bersalin kt blog kawen..

No comments: