Tuesday 18 May 2010

kisah ECA - harap2 ni episod akhir..

ingat lagi cerita pasal ECA ni?
yer.. lepas buat 1, dia suruh buat lagi 2..
hamek..

slalu kita wat ECA ada analysis pasal building kan?
at least ada 1 main building.
so ada GFA, cost/element ape suma..
just extract dari contract doc saje.
ni aku kena buat ECA pasal Infrastructure Works.
no building, no elemental cost, no GFA.
aku xtau brapa lama aku amek masa pikir, area apa yg aku nk letak kt sini.
yg breakdown cost tu aku bantai wat detail breakdown utk part external works.
last2 area tu aku letak length of road memandangkan dia ada wat kerja roadworks.
form ECA tu aku dah gubah jadi form hakcipta terpelihara aku sbb nak suit dgn infra works tu.
ISM pon takdak kluarkan form gitu.
hahaha..

ok. sapa tak paham, sila abaikan cerita kt atas tu.

dan..
akhirnya 2-2 ECA yg aku buat tu dah hantar kt bos yg kerek cut tu..
softcopy pon dah email kt dia..
mujur dia reply say thanks.

tapi...
bukan setakat thanks yer..

"could you also do me a favour to store all the 3 Elemental Analysis in a CD and pass it to me as they want it in a CD as well.."
tengok..! tengok..!

p/s: disebabkan aku ada utang dia la aku buat suma ni.. (sbb aku dlm perhatian dia. latecomer yg kena blacklist.. org lain dah dpt warning letter, aku sorg yg blom dpt lg. hehe..) kalau tak, mesti aku dah ingkar arahan dia.. huhu..

tima kaseh puan ani.. sbb bg saya nota ni.. jasamu dikenang. huhuhu..

tanpa natang ni, susah la nk buang karat kt pala otak aku ni..

>> harini lewat lg.. 5 minit. pemanduan terbantut lepas sorg ca ya nun alif buat aku terkejut dalam pemanduan td.. nak tukar lorong tak bg signal. macam #@%$*@$^%&#@^%.. senak perut aku.. huuuuu..

1 comment:

Inurface Photography said...

Bos, boleh share form eca yang u dah modified tu?