Friday 6 April 2007

ceritera kerja..

aduu.. bosan tul dok ofis sorang2.. org lain pi site. td aku dah gerak sepruh jalan nak ke site, pahtu project manager aku suh blk opis plak sbb ada sorg omputih nak citer pasal subsoil drainage, nak dtg opis. dia maleh nak berspeaking2 la tu... pahtu suh aku entertain.. padahal mat salleh tu nak jumpa engineer. apa kena mengena ngan aku tah... buat teh secawan suh dia minum cecepat, pahtu suh balik. bes tak idea ni? hehehehehe..

keje aku kurang produktif sejak nak menunggu keputusan interview SPA yg aku pi kat Putrajaya haritu. isnin ni result dia. cuakk... huhuhu.. kalo dpt, kena la aku ngadap bos sambil hantar notis resign dgn alasan, cita2 saya adalah untuk menjadi seorang Menteri Kerja Raya. hehe.. kalo tak dpt, kena la aku ngadap sub-contractor kat site dan pulun keje sampai kaya-raya sambil makan pau kaya di jalan raya pada hari raya... hahaha..

apa yang ingin dinyatakan disini, walaupon dah byk yang dipelajari, tp bila kita dlm dunia sebenar, kita ni sebenarnya adalah yg terpaling kecik dlm bidang ni.. byk lagi mende yg kena dipelajari.. but thanks to those sub-contractors yg ada experience yg lebih dari 20 tahun dan tak penah pandang rendah kat aku yg sedia rendah ni.. hehe..
"farah, it's okay if u don't know about something in construction. i'll explain it to you.. don't be shy to ask, okay?", kata mereka..

terharu seketika...

>> bos tak jadi campak aku kat Melaka setelah aku berjaya mengayat bos dgn alasan2 lapuk..

No comments: