Saturday 23 December 2006

Al-Fatihah.. siri 3

dua hari slps tok meninggal, ada kawan tok plak meninggal yg dikenali sebagai tok wa, dan sehari slpas tu, ada org lain plak meninggal yg aku pon tak kenal.. dan sehari slps org yg aku tak kenal tu meninggal, adik kepada tok wa (tokcik) pula yg meninggal.. semua satu kampung yg sama.. berturut2.. huhu..

tokcik ni la yg jaga abah masa sakit dulu. dia yg tolong mak aku angkat abah pi mandi, temankan mak siang malam, jadi teman mak utk borak2, bg advise apa yg patut.. jd, waktu aku tgk tokcik terbaring kat katil sblm dimandi dan dikapankan (sblm aku balik shahalam untuk interview), rasa cam sket touching, rasa cam dia as a part of our family..

semoga damailah mereka semua di 'sana'... Al-Fatihah..

>> pahni, blk kg sbb nak tgk rumah kami je la.. dan melawat 'rumah' abah, tok, tokwan dan toknek.. seb baik ada tok sorang lagi (tok sblh abah)..

No comments: