Friday 1 April 2011

ka-ching secara sunyi dan suram..

nah.. awal2 pagi dah apdet entry..
gigih macam penagih..
tp ni bukan april fool ok..
hahahaha..

kul 6.20 encek mohd hasben dah gerak khas p kerja..
itu pasal aku bgn awal.
tp biasanya lepas dia p kerja, aku smyg subuh, terus sambung tidor blk if takdak kerja nak buat.
tp harini lain sket.

lepas solat, aku bukak lappy.
mengecheck baki akaun. sebenarnya smlm pon mengecheck gak.
sbb kampeni kata ada ura-ura nk bg bonus.
nah... bunyi pon mcm nak tak nak je bagi kan..
hahaha..

ekceli, dengarnya kampeni aku dlm U*M group ni adalah yg agak tercorot prestasinya berbanding kampeni2 lain.. katanya KPI taun lepas tak achieve. kata org lagi (byk tul kabar angin), MD yg lepas letak target tinggi sgt and then tak achive.
nah.... sape susah?
akuuuu jugak..

taun lepas aku gigih buat kerja.
sarat mengandung, blk kul 8.30-9 mlm.
smpai org kt rumah dah call2 tanya.
pendek kata, anak aku dlm perut time tu dah tau camna nak buat tender doc.
hahahaha..

tapi....
hasil pulangan takdak.
sadis.... sob.. sob..

berbalik kepada tujuan aku online awal2 ni tadi, aku pon bukak la web bank tu.. check2, ada la sekelumit.. stgh bulan. pahtu dia tolak EPF apa suma bagai (mujur aku tak ambik advance masa raya haritu), ada la sejemput.
kampeni lain dlm group ni siap 6 months.. minimum 2.5 months.. kitorg bleh half months je? haihhh.. tak adil sungguh...
ye la.. ye la.. dari takdak kan...

yg anehnya, surat bonus tak dapat lagi. tp duit dah masuk. sepatutnya surat dpt smlm. ni pon kes kabar angin gak la ni. tp tak dapat. kata org, MD takdak nak sain surat. yo lah tu... layan je lah..

yg penting, duit dah masuk..
rasa tercekik tu dah lega sket sbb dah ada talian hayat..
hehehe..

oleh yg demikian, mari kita lihat apa perkara penting yg boleh dibuat dgn duit sekelumit ni..

1. insuran dan road tax kereta - expired on 24 Apr 2011.. (seb bek dpt bonus kauuu...)
2. bayar duit telekung kt tailor - slalu ambik dulu, bayar kendian.. keji tak? hahaha..

haih... baru list 2 perkara dah exceed dari bonus yg dpt.. camna nih? baru ingat nk pasang tinted kereta. dah 4 taun baru nk pasang yg elok punya. yg sedia ada tu aku pau dari org perodua dulu. ada serupa tak ada. dah la kereta kaler itam. jadi oven. hahaha..
tinted rega bawah 3rat berkualiti dan warranty 5 taun ada tak?
thihihi..

ok lah.. nak bersedia bayar utang piutang ni..
taun depan kalau aku ka-ching macam bunyi gong, aku belanja la org terdekat2...
hehe..

zasss....

>> pahni tunggu claim lak 10hb.. duit dtg seketul, dlm masa 5 minit, habis dah suma wat bayar2.. hm... kehidupan.. kehidupan..

No comments: